SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Tuesday, March 04, 2014

Pismo babe iz Amerike

Postovani g.Komljenovicu,

Poslao sam namjerno prilog sa upotrebom orijentalizama (koje gospodje nazivaju turcizmima ne znajuci da su u tur. jeziku mnoge rijeci iz ar. ili pers. jez.) koji se uporebljavaju u nasim jezicima. Naime ,ovaj prilog sam poslao poslije citanja 4 naucna rada:
--Prof. dr Zsuzsa (=Suzana) Kakuk, CULTURAL WORDS FROM THE TURKISH OCCUPATION OF HUNGARY (Napomena: Prezime ove poznate madz. turkologinje znaci u madz. jeziku k u k a v i c a (ptica), a potjece iz st. tur .jezika);
--Prof. dr Josip Baotic, Orijentalizmi u jeziku starosjedilaca Bosanske Posavine (Napomena: Prof. Baotic je - pored ostalog- naglasio da mnoge turcizme ne mozemo zamijeniti nikada (napr. ne mozemo zaboraviti b o s t a n, b a s c u, j o r g o v an, j a s m i n, itd itd,...a neki ne mogu nikada zaboraviti b a l v a n  revoluciju!);
--Dr Dunja Brozovic Roncevic, Turski jezicni sloj u hrvatskim prezimenima...;
--Dr Dragana Kujovic, Najcesci antroponimi orijental i pseudoorijental. porijekla na ter. CG...

Orijentalizama se ne mozemo osloboditi kao i mnogih dr. izama u nasim jezicima. I ja bih rado volio da se svi oni zamijene sa slavizmima, jer ne volim ni Turke ni Tursku zato sto su Osmanlije kao osvajaci bili glavni  historijski uzrocnici (posljica njihovih osvajanja i njihove politike) da sam morao otici iz Bosne. Mozda ce to uspjeti jednog dana nekim mudracima da ociste nase jezike svih neslavizama!? Mozda ce to uspjeti nekim gospodjama lingvistkinjama.(!?)

Nikada vise ne zelim zivjeti u BLuci, a ne bih zelio zivjeti ni u Sarajevu, Zagrebu i Beogradu. Najradije bih zivio u Bihacu ili Tuzli.

Ubuduce necu u svojim prilozima upotrijebiti nikako turcizme.

Uz pozdrav

Babo iz Amerike

PS:

1.U Bluci su uklonuli skoro sve orijentalizme, ali su stavili natpis na vrh nebodera na pocetku Gospod. Ulice (mj. "R. Cajevec") MALBASIC, sto je tur. porijekla?!
2. VIDI: www.rodoslovlje.hr/istaknuta -vijest/muslimanska-prezimena-u-hrvata
www.slobodnadalmacija.hr/Mozaik/tabid/80/articleType/ArticleView/articleId/167206/Default.aspx
www.forum.hr/showthread.php?t=202533"

3. Ovdje u Americi Grci lazu da je kadaif njihova rijec, a Rusi da je baklava iz njihovog jezika(SIC). I Srbi ovdje tvrde da su oni izmislili s a r m u i da je to njihovo nacionalno jelo od davnina. (Da nije dinastija Nemanjica bila veliki inovator i izmislila sarmu(!!!)

5 Comments:

Anonymous Nada said...

Otkako su se okotili cetnici imaju svoj najveci centar ovdje u Americi bas u Chicagu,pa me ne cudi sto je bas ovdje konzul Pecanac-ko bajagi zastupa BiH-slavio na cetnickom sijelu svoju hajducku i sumsku otadzbinu.Nalet ga bilo!I on i on ugursuz u Predsjednistvu slusaju samo svoga hazjajina i kabadahiju i BLuke i rabotaju po receptime njegovih ujdurmi i marifetluka.Kabadahija iz Bluke nedavno je osnovao ovdje u prijestolnici svoje predstavinistvo uz podrsku svojih cetnickih ,grckih i cifutskih ortaka i jarana...
Babo iz Amerike
Gospodine Babo iz Amerike
Apostrofirali ste i mene jer u svome pismu kzete " gospodje " ( mnozina ), a reagirale smo samo Saima i ja. Da pojasnim, iako sam sigurna da ste vi jako dobro razumjeli moj komentar:
Zasmetao me izraz " okotili ". Zna se da se taj izraz koristi za potomstvo u zivotinjskom svijetu. I rijec Cifut se u regionu upotrebljava uglavnom kao pogrdan izraz za Jevreje. Jezik je vrazija stvar, a posebno kad se s njim manipulira kao sto to Vi radite u svom komentaru. Na ovom blogu, koliko sam primijetila, nije problem kojom varijantom jezika ce se netko sluziti. Problem je u nacinu, a Vas nacin u apostrofiranom komentaru je odvratan. Ne znam zasto bi posebno trebalo mrziti Turke. Oni se doduse jesu naj dulje zadrzali na prostoru Balkana, ali po istom mjerilu ( Vasem ) trebalo bi mrziti i Talijane, i Madjare, i Francuze, i Njemce... pola Evrope.
Nada Stefanac

Wednesday, 05 March, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Ovo sve sto ste napisali stoji. Znajuci da su iz Banja Luke prvo morali bježati obrazovani, skolovani i uspjesni u svojim preduzecaima, na fakultetima, javnim ustanovama i uostalom svim sferama zivota, vjerovatno ste i vi jedan od tih. Karadzicu i kompletnoj vlasti u RS u to vrijeme oni su bili velika opasnost. Pamet malo ko voli.
Srećom mnogi su zbog tih karakteristika bili i dobro plaćeni, jer su postojali standardi u vrijednostima. Sačuvali su i glavu zahvaljujuci novcu koji su imali.
To je nasa najveca sreća jer najveca vecina tih ljudi pomazu slici o Bosni i Hercegovini kao zemlji pametnih i uspješnih ljudi. Normalno ako se i dalje osjecaju kao Bosanci i Hercegovci. Mnogi su se sakrili iza srpstva i hrvatstva, na sto imaju pravo.
Nama je ovde drago sto gosp. Aleksandar Vucic u Srbiji cesto govori o svom bugojanskom porijeklo i svojim bosanskim korjenima. Pise i o raspustima kod bake i djeda. Znamo i gdje je bio u pocetku rata. Ali pozitivno je kad covjek promijeni misljenje. Samo ga budala ne moze promijeniti. A ovako je dokazao da za sada nije rob istorije. Sta ce biti poslije izbora to je uvijek veliki upitnik.
Ja isto znam odakle vuce porijeklo turski jezik. Samo razlika izmedju mene i vas je sto ja zivim ZIVOT ovdje a vi živite naucnu literaturu.
Danas kad slušam mlađe kako komuniciraju ((forvarduju, cetuju, ajpodi , kompjuter, astronaut, ) i koliko jas rijeci koje su kao stvari došle u sve zemlje svijeta. Danas kad gledam seriju "Sulejman Veličanstvenim" prepoznajem ogroman broj rijeci koje su ušle u bosanski jezik, jOrgan, jastuci, divan, sedervan, kaldrma , cesma, itd.) sigurno su to sve bile nove stvari koje su došle sa osmanlijama i prihvacale se te rijeci jer su uljepsavale zivot.
Danas se ovde ljudi trude da u svom rijecniku imaju sto vise turskih rijeci i pozdrava samo da bi sto vise izazivali komsije i prepoznavali se medjusobno.
A onda reis i razni imami izjave da su svi muslimani braca.
Hvala doviđenja, meni Talibani , Al Kaida siti i suniti nikad nece biti braca. Medjusobna mržnja i ubijanje kod mene nece nikad imati prolaza.
Islam je u mojoj kuci uvijek bio tih i kulturan.Za moje nana to je bila Tiha privatnih radost u izvrsavanju svih propisanih pravila evropskih muslimana. I bile su
predobrei plemenite osobe.
(U jednoj emisiji sam cula da je Muhameda cesto kljanjao na konju kad nije mogao drukcije. Tako kazu knjige. Danas se to cesto koristi kao demonstracija sile medju mnogim vjernicima oko mene.da bi ispali kao jedini vlasnici Bosne.
Ovde imamo Klub 99 koji se svake nedelje sastoje na svojim sesijama.. Tu su mnogi profesori, ugledni stručnjaci iz svih oblasti i u poodmaklim godinama.
Svi citirajući razne naucnike, istraživace,lingviste, filozofa itd.
Vec 15 godina.ovo sto gradjani zive njih se ne doticne.Dodju, ispricaju se, ubiju vrijeme i kuci.
Mnogi su članovi stranaka, pa im se nesto donira, nesto knjiga izdaje i nije im lose.
Taj klub je vodio prof. Redzic, bio najbolji, mladji, kritikovati, savjetovao.
I nadjem mrtav prije skoro dvije godine izvan Sarajeva i ni dan danas nikad se nije saznala istina o njegovoj smrti.
Vi me mozete shvatiti kako god vas svjetonazor to omogucava, ako smatrate da pametujemo, dok vidite u komentaru moje ime ili prilogu nemojte citati, jer ne zelim da se osjećate ružno. Ja sam jednom na Plenumu govorila i dva puta na protestima na ulici i svaki put dozivjela skoro najveci aplauz
A govorila sam otprilike ovako kako pisem na blogu.
Meni aplauz nista ne znaci. Ja samo ne volim onaj dio ovog ružnog Sarajeva i Bosne i Hercegovinue kojeg cine nacionalne stranke i njihovi politicari.
Ali srećom ima i onaj mnogo bolji dio radi kojeg se isplati boriti.
Pozdrav Saima

Wednesday, 05 March, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Gospodjo Nado,
1.Kako nazivati neprijatelje Bosne i one koji i dalje negiraju genocid?
Ono za mene nisu ljudi!Za sve neprijatelje Bosne i negatore genocida u Bosni ja cu uvijek upotrebljavati
odgovarajuce termine i nazive.Kakav karakter takav naziv!
2.Cifut
je turcizam,tj.tur.naziv za Jevreje.Koristi se i za naziv za skrte ljude.
U rus.jeziku Zidov je pogrdan naziv za Jevreja a u hrv.je normalan.itd.itd.
Babo iz Amerike

Wednesday, 05 March, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Evo jos nesto:
--1.Moj omiljeni glumac i komicar,humorista i satiricar,ali i velik covjek Josip Pejakovic je tacno nazvao srpske fasiste koji su granatama ubijali i djecu:"Hajvanu(Napomena:hayvan u suvrem tur.jeziku(I.Smailovic)znaci:1.zivitinja.2.stoka.3.svako zivi bice osim covjeka.4(fig.)glupan") ,zasto si granatama ubijao djecu?!
Josip ih nije nazvao insanima jer to nisu bili po karakteru i ponasanju (insan=prema turkologu prof.dru I.Smailovicu u suvremenom tur.jeziku znaci:"1.covjek kao biolosko bice.2.(fig.)cestit,posten i human covjek,covjek lijepe naravi,covjek u pravom smislu rijeci.",Tur.-bosanski rj,Tuzla,2009,str.186.)
--Izvinjavam se zbog upotrebe turcizma hajvan i insan...
2.Danas sam bio u prodavnici "Ruski magazin",ciji je vlasnik moj dugogosnji poznanik i vrijedan i uvijek veseo Jermen Igor iz Bakua(Azerbejdzan)(ja ga zovem "drugar iz Hajastana"-(Hajastan je Jermenija ili Armenija na jermen.jeziku)).Kada sam kupovao u ovoj prodavnici najbolju tahan halvu ovdje(bolja je i od tur. i ar. i bos.!)-jevrejsku halvu sa pistacijom (ja je volim jer je manje secera u njoj od ostalih halvi i ima mnogo susama i magicno mirise i jako je ukusna,kosta 1 libra 4,5 $)--,rekao sam Igoru da ja i
moja supruga mnogo volimo ovu zidovsku halvu, a on se nasmijesio i rekao mi:"Naziv Zidov je uvredljiv naziv za Jevreja u rus.i jermen.jeziku i znaci kaisara,skrtca i lihvara."Ja sam mu onda rekao da cu ubuduce zvati tu halvu jevrejska halva.Rekao sam mu u nas u BiH-u -a i u susjed,drzavama-termin Zidov je bio drugi naziv za Jevreja, a nije nikada bio pejorativ.
Babo iz Amerike

Wednesday, 05 March, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Niste nista shvatili iz mog priloga. KLUB 99 otprilike ovako diskutuju 15 godina,a Bosna tone sve dublje i dublje.
Na plenumima se jos nije čulo nista sto bi nas vracalo u 92 jos se nije nista čulo u stilu Srbi, Hrvati, Republika Srpsaka itd.nek svako čisti ispred svojih vrata.
Plenumasi se ne boje za svoju imovinu .
To rade politicari jer se medju rajom uveliko prica da ako se nista ne promjeni treba njihovu imovinu ....
Nama su najgori politicari i novinari huskaci.Oni su 92 godine ovo uradili svi zajedno i nicije maslo nije za Ramazana.
Zelim vam da uzivati u toj lijepoj raznonarodnoj sredini i najboljoj tahan havli.I ja bi rado ali za sada se moramo izboriti za to.
Ovo sto ste obrazlagali o rijecima i jezicima sam omah zaboravila poslije čitanja. Bez svoje zelje. Jednostavno mozak je opterećen bosanskom stvarnoscu.
Pozdrav Saima

Thursday, 06 March, 2014  

Post a Comment

<< Home