SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Friday, January 31, 2014

Moj identitet

Salep prija
Prije pet-šest dana na BHT-u Mufid Memija je imao intervju sa Mirsadom Hadžikadićem
Banjalučanin. Završio Elektrotehnički fakultet u BL i radio u Rudi Čajavecu do 1984 god.
Tada je dobio američku stipendiju i sa suprugom i dvoje djece  krenuo u Ameriku. 
Završio je sve moguće doktorate i 1989. god, ponovo se vratio u Banja Luku, sa 27 dolara usteđevine.
Medjutim, vidjevši situaciju u gradu i kompletnu atmosferu 1990. god, ponovo se pakuje sa kompletnom porodicom i roditeljima nazad za Ameriku.
Od tada počinje njegov američki san, njegovi poslovni uspjesi, inovacije i supruge takođe. Mogu vam reći da odavno nisam osjećala veći ponos gledajući tog čovjeka.U elokvenciji, izgledu, kulturi ponašanja i žao mi je što se nisam sjetila da ga uslikam pomoću Ipoda sa tv ekrana. Možda ga neko od blogera poznaje pa može reći više.
Rekao je da se u Americi nalaze svi mogući talenti koji su rođeni  na raznim kontinentima i u raznim zemljama svijeta.
Pružena im je šansa bez obzira na boju kože,  nacionalnosti i vjersku opredjeljenost.
Našla sam istomišljenika kad je rekao da bi mi svi u Bosni pod broj jedan trebali biti Bosanci i Hercegovci, a onda Bošnjaci, Srbi, Hrvati, pa vjernici i ateisti, pa što god ko hoće.
Da se vjernicima čestitaju  "sretni Božići i Uskrsi, Bajram Šerif Mubarek Olsun, a ne "sretan praznik" kao što  ateisti obično rade. Tu sam se našla i naučila nešto, pametno i logično kao sto je bilo u vrijeme naših roditelja.
Takve osobe meni određuju moj identitet.

U Sarajevu je prije 10-tak dana otvorena Gazi - Husrefbegova Biblioteka. Objekat u kojem zastaje dah. Hiljade knjiga na svim svjetskim jezicima. Još nije bila kompletno puštena ali smo mogli ući u prizemlju. Objekat je kompletno donacija države Katar. Jedan kuriozitet. Snimanje i prenos otvaranja obavila je Hrvatske televizija, reportažna kola i osoblje ispostava Šibenik.???  ni jedna BH televizija. Valjda oni znaju zašto. Mislim da će svi turisti svijeta uživati,obilaziti i proučavati našu prošlost. I to je moj identitet.
Jedino što još sigurno znam da Dodik nikad neće ući a ni mnogi iz Republike Srpske. Sami zaključite zašto ova rečenica ide.

Juče smo išli u "Kuću sevdaha na Baščaršiju ". Imaju najbolji salep koji smo do sada pili.
Ambijent, usluga i delicije kao prije 500 god. Atmosfera odiše mirnoćom, uživanjem i sevdahom. Cijeli dan se čuju potiho sevdalinke odnaših najpoznatiji starih pjevača. I to je moj identitet.

A onda Tržnica iz austrougarskog vremena, sa visočkim delicijama. Suha pečenica, biftek, suđuk. 
Ovo gornje sve za dušu, a ovo malo i za tijelo "nakoso". Kažu da su Visočani prvenstveno gajili stoku radi prerade kože, a ljeti je meso i propadalo. Dva Norvežanina su se našla u nekom vremenu u Visokom i naučili ih sistem prerade i sušenja mesa. I to je moj identitet.


Sretna sam zbog svega što vam mogu prenjeti a što pokazuje, pamet, kulturu i napredak. U prilogu nekoliko slika.


Nek se zna za prijatelje

Ulaz u biblioteku

Detalj iz kuće sevdaha

Ulaz u kafanu

Mjesto za popiti pravu bosansku kafu
Vice i konobar

Predvorje biblioteke

Ide li voda na usta?

Pozdrav Saima

Labels: ,

16 Comments:

Anonymous Nada said...

Draga Saima
Ako mi dozvole obaveze, ovih dana cu otici u Muzej Mimara po jos malo tvog identiteta. Naime, sinoc, na Noc muzeja posebna paznja je dana izloscima nakita iz Zemaljskog muzeja BiH u znak potpore tom muzeju koji je, kako kazu nasa glasila, zatvoren zbog vlasnickih i finansiskih problema. Napravljene su i replike tog nakita, a novac od prodaje ce ici muzeju u Sarajevu.
Nada

Saturday, 01 February, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Pored gospodina profesora Mirsada Hadzikadica,ima jos osoba iz Bosne koje se isticu zbog svoga znastvenog i istrazivackog uspjeha ovdje u USA.Pored gosp.Mirsada prema svom osobnom izboru navescu jos dva vrsna znanstvenika:
1.O gosp.M.Hadzikadicu:
cciweb.uncc.edu/~mirsad/
www.scrip.org/journal/DetailedInforOfEditorialBoard.aspx?personID=7947
2.O gospodinu prof.Hamzi Mujagicu:
mujagic.tripod.com/hamza_mujagic_biografija.htm
gusic.tripod.com/hamza_mujagic-01.htm
3.O gosp.prof.Emiru Kamenici:
faculty.chicagobooth.edu/emir-kamenica/vita/cv.pdf
faculty.chicagobooth.edu/emir.kamenica/
uz pozdrav
Ulak

Saturday, 01 February, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Hvala Ulak za ove linkovi. Mi ovde u BIH mislimo da nikad nije bilo važnije da govorimo o svemu pozitivnom kao pred ove izbore.
Politicari iz dana u dan izmisljuju nove afere jedni protiv drugih. Ovdasnje stranke obilaze susjedne zemlje i udruzuju se sa onima koji su 92 bili najzesci neprijatelji mira i mirnog razilazenja u Jugoslaviji.
Danas je drasticna razlika. 92-ge je narod bio isit, bjesan, imao ,plate, Čakovec" pa u minus" konterneri bili puni bacene hrane, more ljeti, planine zimi i sta sve ne. A onda mnogi pobjesnili, malo im bilo teritorija, mala im bila Srbija.
Danas je drukcije. Narod se usutio, siromasan, gladan
nema svadje oko " nasih i vaših" . Samo se cuje svugdje SVi su isti. A kontejniri se prekopavaju svaki dan.
U Trebinju se ,udruzili mladi koji su tek bili rodjeni ikad je zlo pocelo i traze od Općinskog vijeća da se grad preimenuje u Srdjan - grad.po Srdjanu Aleksicu.
I ovaj dogadjaj je moj identitet. Srdjan je branio " tudje od njegovih.". To je danas potrebnije nego ikada.
Pozdrav Saima

Sunday, 02 February, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Draga Nado

Muzej ne radi vec dvije godine. Slijedece šetnja ce biti i slikanja ulaza u muzej i objašnjenje sta se sve dogadja oko kulture koja ima Bosanskohercegovacki prefiks. Prolaze samo Kantonalni, federalne , županijski rsovski budjeti , za bosansko hercegovacke kulturne institucije ne daje se ni fening. I OPET SVI SU ISTI.
Pozdrav Saima.

Sunday, 02 February, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Najstarija bosnjacka kuca u Banjaluci SERANICA KUCA je vrijedan povijesni i kulturni spomenik.Ali,svakim danom mozemo ocekivati ili NEOCEKIVANU ili OCEKIVANU vijest da je ona srusena ili zato sto je stara i oni koji su odgovorni da je saniraju cute ili da su je srusili Dodikovi bageri-sto jedva cekaju da im to narede programatori kulturocida u Urbanistickom uredu u Opcini,koji su mnoge stare i vrijedne bosanske kuce i druge spomenike vec srusili.HISTORIJSKI PARADOKS je doveo u opasnost da ova lijepa i drevna kuca bude srusena.Naime,1962.u doba socijalizma proglasena je za spomenik kulture,ali nista nije poduzeto od strane Zavoda za zastitu spomenika(direktor Husedzinovic i dr.)da ona bude sanirana i sacuvana od rusenje,vec su stvoreni uvjeti da bude u opasnosti da bude srusena,jer je veci dio vrta i avlije oko nje je oduzet i odmah uz nju napravljen hotel na oduzetom zemljistu,a vise nje i put prosiren i asfaltiran,i to od dijela avlije koja je bila ispred kuce.Danas opcina bi najradije da se ona srusi(a dosta ju je porusio i cobanin koji je za vrijeme rata u njoj drzao ovce-(morao je napustiti kucu poslije intervencije Ambasade USA u Sarajevu)-,a prije toga su cetnici porusili u njoj sva obiljezja i vrijedne ostatke bosnjacke arhitekture),jer nju vodi dodikovac,koji mrci -kao i njegov gazda-sve sto je bosansko.Komisija za zastitu kulture naredila je nadleznim u BLuci jos 2003.god.da saniraju ovu kucu,ali oni nisu izvrsili ovu naredbu jer nece i ne zele da slusaju Sarajevo,iako je ova naredba napisana na osnovu Aneksa tzv.Daytona.Takodjer ,Komisija iz Sarajeva poslije 2003.nista nije poduzela da ova kuca bude sanirana,a ona svakim danom moze biti srusena jer je stara i ugrozena od kisa i snijegova,a i od komsije Kobilja(Bosnjaka?),koji je vlasnik hotela u komsiluku,a prosle godine je sanirao hotel i jos vise ugrozio ovu vrijednu kucu podizanjem viseg krova ,ali je i samovoljno uklonuo grede od kuce koje su stitile da zidovi kuce do hotela ne padnu...Najvjerojatnije ovaj uzurpator ima podrsku u opcini.Takodjer,cute i bosnjacki zastupnici u skupstini tzv.RS.
PS:ove cinjenice sam doznao na Internetu :o radu Komisije za zastitu spomenika kulture,te na:www.cafekajak.com?Forum/forum.pl?msg=11217),a i kada sam bio u BLuci 2008.,2009.,2010. i 2012.doznao sam dosta cinjenica od poznanika izG.Sehera,a bio sam u blizini ove kuce 2010. i 2012.god.,te sam sreo i neke osobe iz komsiluka te kuce i od njih sam nesto doznao.Takodjer,dosta sam doznao o sadasnjoj situaciju oko ove kuce od jednog clana obitelji Seranic(
putem e-mail_a ili putem telefona),koji je sada u inozemstvu.
Ulak





Monday, 03 February, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Drago mi je da sam dobila ovaj komentar iz slijedecih razloga.
Mene je prije dva mjeseca kontaktirala nasa banjalucka profesorica Bebe Kapidzic. (Sestra pjesnikinje Nasihe).
Željela je da skupim u kontakt sa jednom gospodjom i francuskog konzulata. Ona se interesuje za stare bosanske kuce u kojoj bi adaptacijom napravili neki klub francuskog prijateljstva. Potreban im je vlasnik i dogovor oko nacina korištenja i adaptacije.
Ja sam joj omogućila da udje u nasu kucu, ona se odusevila ali im je samo prizemlje nase kuce bilo malo.
Na spravi kuce zivi rodica kojoj je to jedino mjesto življenja , tako da dalje nisam nista radila.
Ona se odusevila nasim stanom , iako smo joj ja i Meliha rekla da je to sada samo improvizaciju jer smo poslije rata ušli u gotovo praznu kucu.
Nesto namještaja je sacuvala rodica.
Poslije čitanja ovog teksta odmah sam pozvala doticnu gospodju da vidim da li su nesto vec nasli.
Odgovorila je da nije i onda sam ja odlucila da joj prepisem ovaj tekst ali bi mi bilo drago kad bi se vi javili sa vise podataka, jer njih interesuje kontakt sa osobom koja ima neko vlasništvo u tome.
Bilo bi dobro da se sve pokuša da se to nase kulturno blago bar pokuša sačuvati.
Pozdrav Saima

Tuesday, 04 February, 2014  
Blogger co said...

Ti si Saima ili veliki optimist ili si naivna bila i ostala kada u Bosni stalno priželjkuješ neke pozitivne promjene. Za mene svi kažu da sam pesimista pa evo da to i potvrdim. Teško da će u Bosni biti napretka još jako, jako dugo. Oni koji žele promjene na bolje, kojima nije važno ko je ko i šta je šta su u tako malom broju da ne mogu ništa napraviti. Ogroman broj je onih kojima je bitno da su sa „svojima“ pa makar prevrtali po kontejnerima (da ne spominjem one koji koriste privilegije koje uz pripadanje stadu idu). Uz to moram spomenuti (a to činim često) pretvrtanere (jučer partizan, danas četnik, juče komunista, danas vjernik), te one koji se, već prema potrebi, predstavljaju i ovako i onako, kako je to u pojedinoj situaciji bolje za njih.

Što se tiče Mirsada, poznavao sam ga dok sam živio u Banjaluci i vjerujem da je tačno ono što je o sebi govorio (nisam gledao intervju pa samo nagađam). Ako pretražiš Internet naći češ jako puno informacija o njemu. Bio je dekan fakulteta, sada je direktor jednog instituta, publicirao je mnoge stručne članke, izdao knjigu... Ima toga jako puno. Siguran sam da će toga biti još više u budućnosti. Ovdje u USA se pamet i rad izuzetno cijene pa ako si uz to još ambiciozan, mogućnosti su gotovo neograničene. A Mirsad je i jedno, i drugo, i treće. Kako bi Mirsad prošao u Bosni sa svojim stavovima o Bosni i Bosancima koje je iznio u prilogu na TV o kojem ti Saima govoriš mogu samo nagađati. U Banjaluci znam sigurno da ne bi imao nikakvu podršku. Isto tako ni u Mostaru. A ni za Sarajevo nisam siguran, osim ako...

Da bi stekla potpunu sliku, preporučujem ti da i sama malo pretražiš Internet. Otiđi i na youtube. Korisno je. Tamo se mogu vidjeti vrlo interesantne stvari. Uz to, pročitaj i jedan od mojih nedavnih komentara o mladim komunistima od prije rata pa uz malo mašte sve to poveži. Onda se ponovo okreni sebi i pročitaj onaj svoj prilog „Jesam li ja luda?“. Onda razmisli pa nađi svoje mjesto. I identitet. Ja sam što se tiče sebe davno rasčistio s iluzijama i pokušajima da nađem gdje spadam.

Wednesday, 05 February, 2014  
Anonymous Nataša said...

Dobrim si dijelom u pravu Co. Ima osnova za tvoj zaključak i gorčinu, ali ima i osnova da Saima i njoj slični vjeruju da će biti bolje. Ako ni zbog čega, zbog NADE, nada je ono što ih održava u podnjeblju u kojem žive. To iznimno poštujem.

Ja osobno ne vjerujem da će u Bosni biti bolje dok naša generacija živi, ali vjerujem da jednog dana hoće. Bosna je podijeljena geografski, priznali to mi ili ne, ali i po svim drugim osnovama, i nije to ništa novoga. Tako je bilo oduvijek, pa i za Titove Jugoslavije, održavalo se to zajedništvo silom, a oni malobrojni koji su to svojom voljom prihvatili, kao i ja sama, zavaravali smo sebe da je Bosna ono, što nije bila.

Često se pitam što je to, ili čime je mene, došljakinju, strankinju Bosna privukla da ju i dalje volim? Obuhvatila me je svojim pipcima kao najveća i najjača hobotnica i neda da se iz njenog zagrljaja izvučem. Vidim sve njene mane, i ispljunula me je, a ja sam još uvijek vezana za nju. Što je to? Pitali su se mnogi došljaci, ali i domaći, nisam jedina.

Kad uđemo u Bosnu, kao da se oslobodimo stega civilizacije, oslobodimo sebe na neki način, izađe na površinu ono zapreteno naše JA, jer tamo je sve moguće, voljeti i mrziti, pjevati «sevdahli» i plakati - kukati, pravo prijateljstvo i izdaja, istina i laž, biti pažljiv i ubiti, na sve načine, u njoj je udomaćen užasan izraz – spava kao zaklan – i nigdje više, u njoj možeš svakome reći što te volja i što ga spada i da ti se istom mjerom uzvrati, i unatoč svemu lošem što dobiješ i svim preprekama koje ti postave na putu, a one najbolje među nama koji su zadužili Bosnu zaborave, Bosna ostaje u nama. Svugdje toga ima, ali u Bosni je to u svojim maksimumima i minimumima.
Ima ono nešto «fluidno» što ponajviše drži i ne pušta.
Jeli to Priroda našla svoj put da nas s razlogom usmjeri na to pitanje, koje stoljećima još uvijek ostaje bez pravog odgovora?

Nataša

Thursday, 06 February, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Natasin prilog , Posmatracev komentar , Natasin i tvoj danasnji komentar me tako ucinio radosnom.Koliko to tebi izgledalo naivno meni stvara osjecaj kao Kemina pjesma na samom pocetku rata " da ti roknu samo dvije, sve bi ti se samo kazalo" .
Dugo smo čekali da se mnogima samo kaze.

Juce na nasoj televiziji neki francuski putopisac stigao i u Bosnu i odmah se u nju zaljubio. Njegova recenica" Bosna je na pogresnim mjestu planete" . Ona bi trebala biti na Tibetu, u njenom zraku ima nesto sto lebdi i vibrira i ispunjava dusu." Suze su mi posle i od srece i od tuge. Kao i za Natasin i Posmatracev komentar.
Ali i Coov komentar ima puno tajnosti.
Ali i desavanja u ova dva dana.
Poruka na mob. " Sajmo , kako te nije stid pljuvati po muftijskim korjenima" .telefon sa 065, znaci manji blentitet, nazovem da vidim ko je posiljaoc. Odgovor "kafic."
Ime od buke nisam dobro cula.
Prvi put u mom zivotu da sam ja dobila ovako nesto. Nikad ni uznemiravanja na tel, nikad nikakvi anonimni prijava,
Neko se boji. Sigurno zbog priloga " jesam li ja luda?"mozda i neko ko fino zarađuje od "droge tj. Opijuma za narod. Pa iz kafića da se Vlasi ne dosjete.

Nada se opteretila da je mozda njen komentar uzrok Grofovon postupku. Ja sam se opteretila da je sigurno imao neprijatnosti zbog mog priloga. A onda sebe rasteretim da je mozda bio trenutak " ja doso nako" , pa posto je u svemu izuzetan , moze i u ovome. Ipak je on velika umjetnicka duša. Njima sve porastao.
Onda juce dva e-maila po adresi samo se moze zaključiti da je jedan iz BiH a drugi iz Švedske.
O gosp. Hadzikadicu sve otprilike kao u Milanovom komentaru.
A o supruzi nista lijepo.
U mladosti zestoka Skojevka, u karijeri zestokua partijski aktivistkinja, a danas zestoka Bosnjakinja ili vise radikalna Muslimankaa. tako je opisana.Ima i fotografija sa nekog vjerskog dogadjaja. Gospodju ne poznajem pa ne znam da li je ona to.
Inace sve sto dodje kao dokument sa interneta a ne znam ko je posiljaoc ,ne koristim ni u sta nego samo saljem u smeće.
Od gospodina se nista od toga nije moglo naslutiti. Mozda gospodja rasporedjuje pa nek se nadje na obe strane ako zatreba,
Danasnji prilog o Dusku, daje mi za pravo da mislim da u Bosna ne ide u napredak zbog ovakvih osoba.
Da imam pet minuta vlasti za mene bi vjerski radikalni službenici sve tri vjere davno bili na optuzenickoj klupi.
I danas igraju veliku ulogu.
Natasa u pravu si imam nadu . Posebno u novog Reisa gosp. Kavazovica. Susta suprotnosti prošlom. On sada hoda sa leptir masnom. Europejac.

Mi za ova osobe koje su promjenile dres kazemo" da se digne Tito ujutro bi imali crveni karanfil a djeca pionirske marame i kape". Sve radi bolesnih ambicija i licnog interesa.
Toliko su mi emocije u " navali i u srcu i u mozgu" da ne znam nasto ce ovo liciti.
Uglavnom moja životna deviza je " da odmah moram uciniti ono sto mislim da treba, nego se kajati da nesto nisam učinila a mogla sam" . Od prvog dana ovog ludog rata bilo me je svugdje gdje se pokušavali nesto uciniti i zadovoljna sam. Za sada mi ostaje jedino ovaj blog, i nada da ce mu se broj istomisljenika jednog dana povećati.
Pozdravljam vas od srca

Thursday, 06 February, 2014  
Blogger co said...

Šta reći na ovaj Saimin zadnji komentar. Puno toga se izdešavalo zadnjih dana a sve zbog jednog, po meni, relaksirajućeg priloga. Kada god pomislim na taj rođendan odmah se u sebi počnem smijati jer si pred očima mogu zamisliti kako je to izgledalo. Međutim, mnogima to nije smiješno. Pravim, istinskim vjernicima Saimina reakcija ne bi trebala smetati jer oni razumiju da su ljudi različiti i da imaju različite odnose prema životu. Najagresivniji su oni novokomponirani koji su, gotovo po pravilu, u Titino vrijeme bili žestoki komunisti. E takve ja ne podnosim niti ih mogu poštovati.

Mogu razumjeti da ima i onih koji su, razočarani u bivši režim, prišli crkvi ili džamiji. Poznajem i takve ali oni ne pokazuju tu zagriženost kao oni gore spomenuti. Niti naturaju svoje mišljenje svima oko sebe. Ovi koji danas napadaju svoje neistomišljenike svojom agresivnošću se žele iskupiti za prijašnji život. Pokušavaju da na taj način stvore takvu sliku o sebi koja ne ostavlja mjestu sumnji da su nekada bili na drugoj strani. Svi znamo za onu staru narodnu „Napad je najbolja odbrana“. Međutim, na njihovu žalost postoje svjedoci za sve ono što smo radili i što radimo i istina se teško može sakriti.

Sumnjam da je Saima svojim prilogom željela povrijediti prave vjernike. Dovoljno je poznajem da znam kakva je osoba. Takva je bila i u srednjoj školi i, kako vidim, ostala do današnjeg dana. A malo je takvih, nadam se da se većina s tom konstatacijom slaže.

A što se tiče religije, moram još jednom ponoviti moj stav. Svako ima pravo da misli i vjeruje u šta hoće i kako hoće ali ne treba to svoje mišljenje i vjerovanje naturati drugome. Neka to radi u privatnosti svoje kuće, familije, i neka to ne koristi za vlastitu korist. Još gore je ako time maše naokolo i pokušava sve oko sebe uvjeriti kako svi mi moramo misliti i vjerovati u isto. Jer, ima i onih koji misle drugačije. Kada bih ja lično imao nešto protiv vjere, onda bih bio protiv svojih braće i sestara koji su bili i koji su i sada vjernici. Bio bih i protiv svojih roditelja koji su rođeni i koji su i ovaj svijet napustili kao vjernici. Bio bih protiv svoje kume koja se nikada nije stidila da kaže da je vjernica (kada su se neki današnji veliki vjernici ubili dokazujući kako su veliki komunisti) ali koja je i danas ostala takva ali od toga ne pravi spektakl. Ovi novokomponirani su oni koji istinskim vjernicima čine lošu ulogu ali tu se ništa ne može uraditi osim što o njima možemo reči par riječi, tek toliko da se zna šta su i ko su.

I da zaključim. Osoba koja se Saimi javila telefonom sto posto pripada grupi prevrtanera jer na takvo nešto se pravi vjernik nikada ne bi odlučio.

Thursday, 06 February, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Svi nasi komentari mogu biti jednalijepi simpozij o Bosni.Danas.
U ovih 20 god. Kod nas u Sarajevu u ovim vjerskim školama iskolovan je veliki broj u ženskoj Medresi ( rang srednje skole -za bule) i muška za izmame sa nastavakom na visim vjerskim skolama.Veliki broj iz provincije ili prigradskih siromasnijih sredina. Ovo me podsjeca na školovanje u socijalizma po Vojnim akademijama. Organizovane stipendije, smještaj, hrana, dolasci u gradove i otkrivanje novog i boljeg svijeta.
Svi su imali zaposlenja po svim gradovima Jugoslavije.
Za Titovog zivota vracali su tako da je zajedno sa policijom bila sigurnost drzave, bratstvo i jedinstvo , radne akcije pjesme u stilu" da nam zivi zivi rad itd." Pioniri, omladinci, partija. Ja se slazem da je i to bilo ispiranje mozga, ali je donosile razvoj i napredak, najvise seljackoj populaciji i sirotinji.Jugoslavija je od siromašne balkanske zemlje postajala ugledna u svijetu a sve zemlje istocnog bloka zavidjele.Danas u Sarajevu slavilmo 30' god najbolje Zimske olimpijade do tada.
Moje tri kolegice u firmi, vjernici od svog rodjenja iz cestitih i situiranih porodica. Sve najbolje ljudske osobine su imale tada i sada. Jedna od njih Fatima Zvonic dipl ing.el. 35 god. na radnom mjestu sefica službe za statistiku i analizu saobracaja.
Svima kojim je bila Sefica bila je kao majka. Nikad nikakvih vanjskih demonstriranja vjere, ni zamotavanja, ni price o postu, o kljanjanju. To je uvijek bila njena velika privatna radost.
Da je Co ovo sto pises istina, dokazuje vjest u danasnjim novinama o najnegativnijoj osobi po meni . Sejfudin Tokic. Seli se sa zenom i djetetom u Banja luku da po njegovoj izjavi. " kako bi se tamo angazovao na odbrani bosnjackihi nacionalni i vjerski prava i interesa".
Ja, žalosna nam majka. Mora da je porukom meni na mobitel.započela ta borba.
U zadnje tri godine sam se naputovala i po istoku i po zapadu. Na svakom aerodromu Vice prodje za pet minuta a mene nikad manje od 20 ne puštaju.
Razlog sigurno kombinacija imena i Bh pasosa.
Zelim svima u dijaspori svoja imena a pasosa bilo koje druge zemlje.
Treba zaposliti sve ove vjerske službenika , koji zarade hljeb bez motike a sve dobro naplaćuju , ovo je nastavak, "pokrij koljena" , " pokrij glavu" i "stidi se"
Pod parolom "Vazno je biti Bošnjak. "Sejfudinove pameti krilatica.
Sve sam bitke s lakoćom vodila, ali ova ce biti najgora jer ljudski mozgovi su toliko isprani da ce zadnji cilj uništavanje Bosne biti " palestinizacija" Bosnjaka i ta ravnodusnost ljudi iz ostala dva naroda kojim njihovi
cetnici i ustase zajedno sa radikalnim vjerskim vodjama kroje zloslutnu sudbinu, da niko osim njih ne bude sretan.
Ali ce se njihova dobra i ljepote temeljito popljackati.
Jedino se tjesim

da se u Bosni sve preko noci moze desiti i na gore i na bolje.
Pozdrav Saima

Thursday, 06 February, 2014  
Anonymous Nada said...

Podsjetila si me Saima na jedan davni dogadjaj na aerodromu u Varsavi. Zene mahom posakrivale krzna po nezamislivim mjestima na tijelu ( bilo ih je i u gacama ), a ja, k'o narodni heroj, nosim u rukama dva srolana plakata kupljena u Vilanovu. Poljski plakat je tada bio cuven u svijetu. Krznaruse prodjose bez problema, a mene drze skoro pola sata; razmotali plakate, okrecu prevrcu, opipavaju debljinu, sumnjicavo masu gjavom, pitaju sto ce mi to ... Krivi identitet, valjda.
Sinoc prelistah jedan blog na kojem dugo nisam bila i za oko mi zape jedna smijesna Marijeva fotka. U nekoj zgradi, na ulazu u neki prostor pise ZAJEDNICA HRVATA. Vajni li su ti Hrvati kad ni naziv toga necega nisu znali ili nisu smjeli napisati u duhu svog jezika. Ili im je to onaj ljepotan Vlajki sugerirao da napisu u genitivu.
Moj identitet je vjerovatno proizisao iz strastvene potrebe za citanjem i radoznaloscu sirom od one komsijske. Draga moja profesorica Pakiza je jednom rekla da patim od kompleksa razmisljanja. Nespretno se izrazila, al' tu sam negdje-ne patim, al'razmisljam.
Ne kazem da obitelj, drustvo, mjesto i vrijeme nisu utjecali na mene, ali mnogi su odrastali u identicnim uvjetima pa smo razliciti.
Ponekad se osjecam sugavo u okruzenju koje valorizira krv, tlo, granice, naciju, vjeru, ideologiju... ali se osjecam slobodno. Dobar je to osjecaj.
Nada

Thursday, 06 February, 2014  
Anonymous Nada said...

@ Saima
Ne znam puno o politickoj situaciji u BiH pa mi valjda zato para usi ona recenica o "palestinizaciji" Bosnjka. Bolje receno- ne razumijem je.
Nada

Friday, 07 February, 2014  
Anonymous Anonymous said...

To je nedavno rekao najbolji, najomiljeniji, najpametniji i najposteniji Bosanac po mišljenju najmanje 80% BOSANACA.
U nedavnom interviju na jednoj privatnoj televizije je rekao da ovo sto Hrvati traze treci entitet a Covica se slizao sa Dodikom. Bas ga briga za protjerani Hrvate iz BL.
Bogic smatra da je ovo zadnji stupanj razvaljivanja Bosne. Dodik bi proglasio referendum o samostalnosti RS-aa onda bi i treci entitet polako dosao na svoje.
To su ranije pricali i neki Vidoviti Bosnjaci. Misle da Ceric civil hoce da bude drugi Arafat. Vec putuje po svijetu. hoce da bude drugi Arafat. Pravoslavci i katolici ce polako medju svoje, a to se vec pomalo desava u Sarajevu. Za prijateljicu Milicu nikad ne bi pomislila da ce i ona "dalje" ali eto ide za Beograd , samo sad neda jeftino stan.
U Beogradu joj zivi bliži rod Kecmanovic koji je davno napisao knjigu " Bosna , nemoguće drzava.". Sve su to isti programi jos od 92.
A onda ce Bosnjaci biti stisnuti izmedju ta dva entiteta i onda ce se entitetski ubijati kamenjem.medjusobno Njima je danas najvažnija vjera. Danas na Begovoj džamije veliki plakat za neko predavanje pod nazivom "islam je moja sreća" . Pregrizla sam jezik i uzdrzavam se od komentara. Dvadeset godina tom narodu samo preporucuju " vi samo sabur, sabur" a mi cemo vas......rekla sam da sam pregrizla jezik.


Sad sam se vratila iz grada gori Zgrada Kantonalne vlade i Predsjednistva.Ima povrijedjenih a policija se sama povukla. Raja okolo stoji i gleda. Nadamo se da ce se samo zavrsiti na institucijama. Izišao jedan ministar i moli NAROD da pomogne. Sad se sjetio naroda. U Tuzli zapaljena zgrada Opstine.
Ne znamo sta dalje biti.
Pozdrav Saima

Friday, 07 February, 2014  
Anonymous Anonymous said...

Gospodja Saima je iznijela tocno stajaliste.Gospodin B.Bogicevic bi bio najbolji predsjednik BiH-a.
ULAK

Friday, 07 February, 2014  
Anonymous Saima said...

Pricam, kako stalno citam priloge i komentare iz svih godina. Naidjoh i na ovaj. Rasplakala sam se za Nadom. Kako je rano otisla. Bila je posebna osoba. Kako smo se znale lijepo dopunjavati, slagati i konfrontirati u raznim komentarima i na svoje i tudje priloge.

Ja i dalje naivna, samo sto je ove godine Bosna jos ugroženija, ali se vec uveliko zna od koga. Za sve ove godine vlast se napljačkala jos vise i svaka bi pobila
svoje narode samo da zadrže vlast i stečeni kapital i privilegije.

Sada su moji prilozi vise o ljepoti proslosti Bosne, zivota, ljudi i prirode i mladih generacija. Moja novostečena divna prijateljica Saida (zahvaljujuci blogu), se priprema za prilog "Banja Luko i ta tvoja "djeca"). Ja to očekujem i kad ga god napise odnosit ce se za hiljade uspješne djece iz bivse domovine.

Ne znam hoce li ovaj komentar stici (star Ipod), pa necu dužiti, ali ja ga napisah.

Pozdrav Saim

Sunday, 28 January, 2018  

Post a Comment

<< Home