SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Sunday, December 01, 2013

Povodom Dana državnosti

Povodom proslave Dana državnosti Bosne i Hercegovine, Saima se potrudila da uslika govor poznatog francuskog filozofa i autora, Anri Levija (Bernard-Henri Levy) objavljen u sarajevskom Oslobođenju. Napravila je Saima šest-sedam slika i zamolila me da ih nekako pretvorim u formu koja se može objaviti na blogu. Mogao sam nešto sa tim slikama napraviti ali bi bilo prilično nezgrapno pa sam zbog toga odlučio da na blogu objavim link toga članka za one koji su zainteresirani da ga pročitaju.

Anri Levija sam imao prilike da gledam još tamo negdje 2004. Godine kada je bio počasni gost i govornik na proslavi diplomiranja studenata univerziteta Case Western u Clevelandu na kojem sam bio prisutan. Negdje na video traci vjerojatno imam zabilježen njegov govor. i tada, tog dana, veliki dio svoga govora Levi je posvetio Bosni i Sarajevu. Govorio je o ratu, o zločinima srpskih snaga, o bombardiranju Sarajeva i neodlučnosti međunarodne zajednice da spriječi ubijanje nevinih. Govorio je iskreno, bilo je vidljivo da ga je tragedija u Bosni lično pogodila. Našao sam se u masi ljudi u velikoj svečanoj dvorani Univerziteta, nemoćan da išta kažem, a osjećao sam potrebu. Htio sam da kažem da je sve istina što govori, da sam i ja jedan koji je zbog tog rata danas tu, daleko od svog grada, da nas ima po cijelom svijetu rastjeranih oružjem i silom koja nas je sviju htjela zauvijek uništiti ali da smo, na njihovu žalost, preživjeli i idemo naprijed.

Žalosno je što se, dvadesetak godina poslije završetka rata u Bosni situacija nije puno promijenila. Rat je zaustavljen ali ljudi i dalje ratuju, istina, na drugi način, riječima. Vlast i dalje u svojim rukama čvrsto drže nacionalisti (s rijetkim izuzecima), koji i ne znaju drugačije nego da svako vuče na svoju stranu. Tako su radili devedesetih, tako rade i danas. Čini mi se da bi opet uzeli oružje u ruke, samo da se ukaže prilika.

Zbog toga sam pesimista kada je u pitanju želja Anri Levija da bude ambasador istine o Bosni. Svijet vrlo dobro zna šta se u Bosni dešava kao što je to vrlo dobro znao i devedesetih, pa ništa nije uradio da se zločini spriječe. Ne vidim niti jedan razlog da sada nešto učini.

Živi bili pa vidjeli.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home