SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Thursday, January 26, 2012

Promocija u Prijedoru - drugi put

Mislila sam samo komentarisati “Promociju u Prijedoru,” prvi put i to nakon komentara Posmatraca ali se toliko toga nakupilo da mi je ovako lakse.

Gledam ove zapadne zemlje u raznim saborima, forumima, vladama, protestima (jedna mislim da se zove Vanja u Podgorici – strasna cura) i opet se javi Posmatrac. Ne znam gdje zivi, ne znam njegov zivotni put od 90-tih pa do danas, ali pretpostavljam da je musko. Tvom blogu Milane ostadose vjerne zene. Bog zna koliko ih je kojima se kosa dize na glavi od nasih priloga, komentara, fotografija ali veliki broj ljudi sa raznih strana svijeta salje mi licne mailove i zahvaljuju. Posmatrac zavrsava svoj komentar ovim tekstom Emiri (Grofici): ” Nazalost ta ljepota u razlicitosti i zajednistvu je gotovo sasvim izgubljena, ona je najvise stradala. Mislim da za dugo vremena nece biti vracena.”


Ne znam ko mu je to rekao, ne znam od kuda zna. Nema prilike da gleda male nezavisne Televizije, ciji novinari obilaze bosanska sela i snimaju male, siromasne, ojadjene ljude, koji su se vratili na svoja ognjista i pomazu se, razliciti po vjeri, po naciji ali jednaki po bjedi i zaboravljenosti od “svojih velikih vodja”. Oni su shvatili da nema istine koja se moze dokazati lazima, izmisljotinama i podvalama. Doduse ima nacionalni program, napisao ga je seoski pisac Dobrica Cosic, citiralo se to i tamo i ovamo, gdje “Daleko mu sunce”, veli laz je smisao nase samobitnosti, sto vise budemo lagali, to ce nam vise vjerovati. (Iz “Slobodne Bosne” br 793.). Nase politicke “elite” do savrsenstva su razvile sistem olajavanja jednih drugih i entiteta, a ovce u euforicnom stanju podrzavaju. Ali raduje me poziv Radmili da promovira knjigu “Meleza” u Vrnjackoj banji uz pomoc “Zena u crnom” i profesora iz Zagreba koji je procitao knjigu i odusevio se, te pristao da bude promoter. Bitno je da se Srbija budi.


Milane, bez obzira kolika je tvoja bol, ali ovi svi prilozi iz Banja Luke su ti super. Bez obzira kako si sve dozivio, ovi prilozi provejavaju nekom toplinom, bar moj dozivljaj, (znas da sam u razredu bila uvijek prva kod razrednice nakon lektire “sta je pisac htjeo da kaze”). Manje je gorcine, a kad se jednom mnogi od nas nadjemo u Banja Luci bice radosti samo pod uvijetom “da nas smrt ne rastavi”. Blize smo tome i to je teska realnost i u ovim godinama neminovno dolazi vrijeme da se i boluje. Ja nisam znala ni Nadu, ni Radmilu, ni Grofa, ni Enisu, ni Natasu, ni Dubravku, ni Ranka, ni Canka, ni Marija ali sad su negdje u mislima i znam da postoje. Nasli smo se po sistemu “slican se slicnom raduje”, cesta uzrecica moje majke (nane).


Kad bi smo mi sa ovih prostora mogli da se dogovorimo da se necemo lagati velike su sanse da se ne varamo. Ovom svijetu bi trebala biti vazna i sveta privrzenost istini. Zato ponovo saljem ove fotografije Milane. Prva je svi moguci djelovi orudja pokupljni u mom stanu na lokaciji kod “Zeljinog stadiona’, druga je moja i Radmilina setnja Sarajevom, a treca moja zgrada u kojem sam prezivila rat. Anili Kartal (rodjena austrijanka udata za Dedu, iz Banja Luke morali otici, sad zive u Porecu. Razlicitost medju nama je velika ali ljubav prema njoj takodje. Mladi iz Lukavice tj Srpskog Sarajeva dolaze na Carsiju i uzivaju kao nekad u inat ludacima.

Pozdrav Saima

7 Comments:

Anonymous Posmatrac said...

Moram priznati da nisam shvatio u kojem me kontekstu postovana gospodja Saima spominje :)

Inace zivim u Zagrebu (da odgovorim bar to)

Friday, 27 January, 2012  
Anonymous Anonymous said...

ZA POSMATRAĆA:ZAŠTO ŽELIŠ OSTATI ANONIMAN? NADA I JA ŽIVIMO U ZG I LIJEPO BI BILO DA JEDNOM POPIJEMO KAFU I ISPRIĆAMO SE.INAĆE JA SAM PREDSJEDNIK UDRUŽENJA RADOZNALIH,I JAKO ME INTERESIRA TKO SI TI.(MI NA BLOGU SE NE PERSIRAMO)POZDRAV SVIMA ENISA-NISKANA

Saturday, 28 January, 2012  
Anonymous Anonymous said...

Gosp. Posmatrac
Ja za razliku od Enise postujem i vjerujte razumijem Vasu potrebu za anonimnoscu. Uostalom, ako nas promatrate dulje vrijeme mogli ste primjetiti da sam i sama koristila nekoliko nick_ova.
Za to , sto se mene tice, ne dajte se smetati.
Srdacan pozdrav
Nada Stefanac

Saturday, 28 January, 2012  
Anonymous Posmatrac said...

postovana Niskana mislim da vam necu biti interesantan, stoga sto me uz Banja Luku (i BiH) vezu neki drugi razlozi a ne rodjenje - razlozi koje je nemoguce opipati, ali ih je moguce osjecati

Saturday, 28 January, 2012  
Anonymous Anonymous said...

Ja mogu postovati anonimnost ali je ne volim.Vise volim hrabrost i divim se ljudima koji su hrabri.Danas sam uzivala u emisiji "Nedeljom u dva"Srce mi je bilo kao kuca vidjevsi kakvi hrabri ljudi postoje na ovom prostoru.
A tebi Enisa savjetujem da se pod hitno ispises iz Udruzenja radoznalih.Zar si zaboravila kad bi se u nas pitalo "Sta radis" i dobijao se odgovor "J.....m radoznale".
To je danas postalo pravilo i ako puno pitas, moze te samo zaboliti glava.Ha.ha.ha malo sale ali mislim ozbiljno.
Pozdrav Saima

Sunday, 29 January, 2012  
Anonymous Anonymous said...

"SVE 5"rekli bi AMERI i PURGERI.
ENISA

Sunday, 29 January, 2012  
Anonymous Anonymous said...

Ne zelim diskutovati kada se pominje Prijedor, jer se u Prijedoru desio najveci genocid.U Prijedoru je pobijena(planski) vecina bosnjacke inteligencije.Poslije Prijedora trebalo je da dodje na red Banjaluka.Planirano je da i u Banjaluci SDS-sa svojom policijom(dosta clanova te policije cuva danas banjaluskog fonfirera)likvidira svu bosnjacku,hrvatsku i naprednu ostalu inteligenciju.Dolazak Vensa i Owena omelo jwe plan SDS_a.Da je monstruozni plan SDS-a realizovan--ni g.Co,ni Enisa,ni ja ni mnogi napredni clanovi sa ovoga bloga(koji su tada zivjeli u Bluci )ne bi sada postojali.
spectator
PS:
2 informacije:
--www.bh-news.com/ba/vijest_det.php?vid=17952&r-1
--www.bu-news.com/ba/vijest_det.php?vid=18166&r=1

Wednesday, 01 February, 2012  

Post a Comment

<< Home