SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Thursday, September 15, 2011

Prica za laku noc

Ona oluja sto je spomenuh prosli put nema milosti. Krsi, baca, zavija. Osjecam gotovo da me fizicki rastace i preslaze prema Pikasovom receptu. S velikim naporom uspijevam na kratko sve vratiti na svoje mjesto, a ona se samo prezrivo raskezi i zacas profil ode u anfas. Trazim mirne kutke gdje ce meki lezaj od trave donijeti trenutak sna iz kojeg ce izroniti ona, plava i njezna i odvesti me u Banju Luku.

U Banju Luku gdje se ne vide ni 
kuce ni ljudi, u Banju Luku gdje nema ni tona ni slike, ni proslosti ni buducnosti. Samo Veseli brijeg stoji na svom mjestu. Nad njim luna Lorkina, okrugla i debela, ne uspijeva rastociti natalozeni mrak, ali me Plavojka s lakocom vodi putem gore, na cijem nas kraju ceka moja Miza. Na mjestu gdje joj je bila kuca gori vatra, a u boci crvenog vina iskre se zlatne kapi. Sjedimo nas tri oko vatre, svaka otpuhuje svoje dimove, a boca vina se opasno brzo prazni. Prica mi Plavojka onu davno obecanu pricu o Njemu, a ja njoj objasnavam sta u onoj jabuci ne pripada meni. Smije se smijehom djeteta i iskusne zene i kaze : Zar mislis da bih ti povjerovala da si rekla suprotno ?

Probudi me zagrebacko sunce i miris periferijske livade. Nigdje ni Plavojke ni Mize. Samo mi u ruci Mizina
samija sa onim necanim bobicama i na njoj dvije kapljice crvenog vina.
Nada Š. D.

Labels:

10 Comments:

Anonymous Grof said...

...vrlo lijepa prica Nado.

Grof

Tuesday, 20 September, 2011  
Anonymous Nada Š. D. said...

Mozda, ali tesko citljiva.
Hvala Grofe. Kad je od tebe prestajem biti imuna na pohvale.

Nada

PS: Uz Jaggera je pitkije...

Tuesday, 20 September, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Već sam Nadi rekla,da je ovo divno napisala.To je priznao i Grof.A da je pismena zadaća prof.Šarić bi joj dao ocijenu +5.Lijepo je sanjati drage ljude,pobjeći od okrutne stvarnosti,a kad se probudiš ne znaš šta je bio san ili java.Čestitam Nado još jednom Enisa

Wednesday, 28 September, 2011  
Anonymous Anonymous said...

"Gospodaru sacuvaj me fanatika svih vjera"(Ahmed Tasikzade,osmanlijski enciklopedista,16.st.)
"Karakter je covjekova sudbina"

(Heraklit Skoteinos,6.st.pr.n.e.)
"Tko napreduje u obrazovanju a nazaduje u moralu--totalno nazaduje"(Ciceron,1.st.pr.n.e.)
--Kad se spominje neki prof.Saric,zelim da iznesem jednu cinjenicu o njegovom obrazu(karakteru):
--Kada sam bio u Gasincima u izbjeglistvu ,sreo sam mnoge Banjalucane.Jedna mlada Banjalucanka(otisla je sa muzem u Norvesku) je pominjala toga prof.Sarica(predavao joj je u Gradj,sk .srpski jezik) ovako:"Posto sam bila Bosnjakinja,kad god bi me prozvao(od 1992.do 1994.god.) nije me zvao po imenu nego mi je vrlo uvredljivo i arogantno naredio:"Hajde balinkuso,da vidim kako ti govoris srpski jezik!"...Jos je pricala da je vrlo cesto pitao samo njih dvije

Bosnjakinje koje su jos bile ostale poslije etnickog ciscenja u skoli.Naredjivao im je da pisu samo cirilicim i ekavski.Pricala je da je u Gimnaziji u toku rata Gojko Vasic(mozda je rod Vozdovog Gebelsa --Rajka Vasica,sekretara SNSD-a)
pitao matematiku samo ne-Srbe...

spectator

Wednesday, 28 September, 2011  
Anonymous Nada Š. D. said...

Ako se radi o profesoru bilo kojem, i
ako je tocno to sto je napisao Spectator, onda je to sokantno.
Ako je u pitanju profesor Miroslav Saric, nisam niti za vrijeme skolovanja, a ni poslije imala neko visoko mislenje o njemu. Da se razumijemo; iz njegovog predmeta sam uvijek bila odlicna.
Ipak ne mogu vjerovati da se bilo koji profesor moze spustiti na tako niske grane.
Nada

Thursday, 29 September, 2011  
Anonymous Nada Š. D. said...

Za Posmatraca
Za mene uopce nije upitno da je vecina profesora zdusno odradjivala svoj dio zadatka. Da to nije bila opce prihvacena politika mi ne bismo bili tu gdje jesmo. Nametanje cirilice i ekavice od strane profesora isto mogu razumjeti ako je takav sluzbeni stav. Ali reci ucenici da je balinkusa i to javno na skolskom satu to je dostojno Hitlerovih smedjokosuljasa. Za to mi to ne dolazi do mozga.
Nada

Saturday, 01 October, 2011  
Anonymous Anonymous said...

O SLUZBENOM STAVU :
---Sluzbeni stav u skolama u Bluci(cililica,ekavski) bio je nametnut od SANU,kao sto je takodjer bio sluzbeni stav da 90% ulica dobiju srpska ili velikosrpska imena.
--U 1941.god.prof.dr Miihajlu Djuricu,velikom helenisti,filosofu i humanisti rezim generala Milana Nedica,Vozda Velike Srvije, naredio je da predaje prema uputama ministarstva nauke i kulture,ali je lrgendarni cika Misa(na s kvacica)odbio da predaje prema tim direktivama rekavsi naredbodavcima:"Ja predajem etiku a ne matematiku"!.Zbog neposlusnosti cika Misa i udaljen sa Sveusilista i poslan u Banjicki logor,a oslobodjen je kada je oslobodjen Beograd i ponovo vracen i do smrti je predavao drzeci se principa HUMANISTICKE ETIKE.
---U 1936.god.jedan od najfanaticnijih Frankovih generala --M.Astray(ja ga nazivam Frankov genelal Mladic) drzao je govor koji je bio pun mrznje prema ljudskom dostojanstvu i slobodi ljudske licnosti.Na kraju govora je fanaticno uzviknuo:La muerte de la inteligencia(Smrt inteligenciji!).Mudri i veliki humanista,veliki filosof-rektor Sveucilista u Salamanki --Miguel Unamuno y Jago odgovorio je generalu:"Ako je SMRT INTELIGENCIJI--onda je to SMRT ZIVOTU(La muerte de la Vida!).Unamuno je jos prkosno rekao monstruoznom generalu:"VI CETE POBIJEDITI ,ALI NECETE UBIJEDITI!).Poslije dva dana veliki Unamuno je umro .SLUZBENO je ovjavljeno:"Umro je od srca".Njegovi prijatelji su mislili drugacije(i ja se slazem s njima):Unamuno je otrovan po naredjenju Kaudilja(tj.VODJE i genelisimusa Francisca Paulina Hermenohilda FRANCA y Bahamondea).Ubijen je iste godine kada je u Granadi strijeljan jedan od najvecih lirika i revolucioner--Frederico Garsia Lorca...
---U 1785.god. Padisah(vladar-sultan)Osmanslijskog Imperija je naredio bosanskom veziru Abdulah-pasi Defterdariji da dijelove Bosne sa V.Kladusom preda Habsburskoj Monarhiji-kako se sultan bio dogovorio sa beckim imperatorom--,ali veliki patriota i Bosnjak Defterdarija nije prihvatio SLUZBENI STAV VEC JE SLUSAO GLAS SVOJE SAVJESTI.U znak protesta protiv sultanove makijavelisticke diplomacije--POPIO JE OTROV,ali je prije smrti rekao::"Glavu dam a kamena( Bosne) ne dam ni jednoga'(Bas verim,bir tas vermen!).A.Izetbegovic nije radio prema savjesti i prema Ustavu(koji zabranjaje da itko potpise kapitulaciju Bosne bez suglasnosti Parlamenta!)vec je radio prema SLUZBENOM STAVU PRLJAVE DIPLOMACIJE VELESILA.
---Svi ravnatelji u skolstvu
Banjaluke su prema SLUZBENOM stavu Kriznog staba R.Brdjanina otpustili sve koji nisu bili podobni ...
spectator

Saturday, 01 October, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Ispricavam se zbog grjeske:mj.dr Mihajlo treba da stoji Milos Djuric
spektator

Saturday, 01 October, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Prisluskivanje gradjana u manjem blentitetu:

www..bosnjaci.net/prilog.php?pid=43634

Monday, 03 October, 2011  
Anonymous Anonymous said...

slobodna-bosna.ba :
Sokantna ispovijest:
--Ratove,pokolje,privatizacije...Miloseviceva klika u koju SPADA I DODIK,finansirala je preko SDB-a svercom cigareta!!!
spectator

Friday, 07 October, 2011  

Post a Comment

<< Home