SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Saturday, May 21, 2011

...kad ce se, gore, Stijeni

Kad ce se, gore, Stijeni, na raskrscu jugoistocno od Kulmahale malo uvucena u putic bijase namjestena mala kucica u parteru pod mansardom. Na dvije vode jednostavnog Bosanskog stila vjesto plasirana u ambijent odslikavala je jednostavnost filozofije stanovanja na pocetcima moderne. Harmoniju i mirnocu jednostavnog oblika nacetog zubom vremena, razbijao je po koji novi „biber“ nevjesto podbacen u „redak“, valjda drugih dimenzija. Ubacen drveni izlog koji je trebao potencirati da je iza „Zema“ bijase osmisljen kao vecina izloga „starih carsija“ tih godina.
Okupacione vlasti u Gradu su pocetkom zadnje decenije stoljeca komandirale da se svi javni nazivi imaju imentovati cirilicno pa sam ja od restlova crvene samoljepljive tapete svetosavskom cirilicom ispisao „Fazna“. Iza sobe-Zeme, Tina je namjestila cetiri kafanska stola prekrivena kafazali-stoljnacima. Na zidu je visio kalendar sa slikama stare Banjaluke i fotogafijama Vrbasa te uz skiljavo svjetlo starih cilindar-lampi na gaz, „Fazna“ bijase ugodan kutak do pred policijski sat koji je Okupator sluzbovao u Glavnom Grdau. Uz „Hercegovinu“ bez filtera jeftinu Benkovacku lozu, mi, intelektualno, ekonomski i konfesionalno sarolioko drustvo okupacione dane podnosismo lakse. Cesto se ostajalo i iza zabrane, znalo se i prenociti a bez obzira na „kontrolisani“ telefonski saobracaj nase su familije znale gdje smo, tako da sekiracije nije bilo. Redovno je stizala dojava o rutama „crvenog kombija“ pa nas je vecina skrivana na tavan „Fazne“ penjuci se montaznim basamcima preko maskiranog tavanskog poklopca u kuhinji.
To sto si na tavanu mogao vec zateci komsije u maskirnim uniformama i pod oruzjem lako je bilo objasniti kao sto i meni jednom rekose,
...Grofe, jebes pjesmu uz koju se ne mogu dici tri prsta a dzaba i pjesma, moj prst ne poteze horoza, niti ce....
Povelik „smederevac“ iz kuhinje zagrijavao je „Faznu“ a Tina je u komotnoj rerni rezervnog sporeta „bosanca“ pekla ukusnu pogacu ciji se miris uz miris kuhanih starih kuruza sa ciste gusane plate sirio „Faznom“. Vise „bosanca“ na kao snijeg cistom bijelom sifonu vjeste ruke neke stare bake-nane izvezle su u plavoj svili par biljnih vinjeta i tekst na „cemer“, „kuharice manje zbori, da ti jelo ne zagori“.
Jede, koga ima....plati ko sta dadne...uglavnom, nakupi se, bez obzira sto je na ulazu pisalo, „nema djabe ni u stare babe“ ...
Vrijeme je prolazilo, lose vjesti sa Pala a jos mracnije sa Bihaca, pogorsavale su situaciju za vecinu. Zene su vadile potvrde za napustanje Grada jer nas vecina nije posjedovala „papire o hodanju“. Banjalucanke su na pijaci snasama rasprodavale bunde, gardine, kristal... Nestajali smo planski organizovanim karavanima preko Save. Vitezovi „od Svetog Save“ su se sastajali u Hotel Bosni i Kastelu pijuci pokradeni viski, naravno iz rakijskih servisa.
Sirotinja koja je izvrsavala „otadzbinske obaveze“ odlazila je, neki se nisu ni vratili a i oni koji su stizali opet su navracali u „Faznu“.
.....znali su dugo cutati. Ni loza nije pomagala....
U Julu zadnje godine stize Bojko. Sjeo je do meine... iza, u dvoristu.
-...dobro je Grofe. Neka si ovdje...sakrivaj se. Jebaji ga...u mene je tako i ja drugacije ne umijem. Kazu, „geni“...
Spustio je glavu...kao da spava. Onda se trze i rece,
-Grofe, ja moram osint...u zrak.
-Nemoj Bojko, dodje policija, govorimo.
-Grofe, moram.
-Moras li Bojko?...moras... osin, odgovaram.
...i Bojko otkoci kalasnjikov, otpusti dug zaglusujuci rafal prema nebu.
Ponovno odluta u samo njemu poznate cikme kojima ga vjesto vodise, nerazumne vodje lazno-genski nafilovane epskom lirikom i ....a glavu lagano nasloni na moje rame i zaspa kao da sam mu najrodjeniji....
Nisam bio siguran, da li je Bojko znao da „gen“ hipotetski podrzava naslijedne karakteristike....

Grof

Labels:

6 Comments:

Anonymous Nada Š. D. said...

Danas je 23.5.2011. Gazda je na putu, sto znaci da ce se komentar pojaviti puno poslije. Citam ovaj tekst valjda po peti put. Nakon prvog citanja i zakljucka da nista manje nisam ni ocekivala od autora, ne osjetih potrebu za komentarom. Onda se " zavratih " na jedan drugi tekst, pa se upitah o cemu ovo Grof pise, je li on to sanjao ? Treci tekst, jutros procitan, me pravo naljuti. Zasto netko, tko je imao privilegiju ostati u svome gradu jer se netko drugi izborio za tu povlasticu, ima potrebu uz voje prijatelje staviti odrenice koje naglasavaju razlicitost po nacionalnosti i geografskom bitisanju u bivsoj YU ? Zar prijatelj nije " samo " prijatelj ?
Da svedem ovu svoju pricu na tri skupine ljudi ( znam da je to pregrubo ): na one koji su svojom voljom rat "prezivjeli" daleko, daleko; na one koji su rat prozivjeli kao zrtve agresije ali su se oslobodili i; na nas nevine u svakom pogledu koji kao ukleti Holandezi lutamo svijetom. Prica nas, trecih, se ne svidja nikom. Zasto, to oni znaju.

Nada Š. D.

Monday, 23 May, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Blog fercera na daljinski.Bravo CO.Na Face booku su već slike iz Dablina."Aferim" Enisa

Monday, 23 May, 2011  
Anonymous Emira said...

Ne spada u ovaj post a mozda i spada
Tuzna sam danas. Uhvatili zlocinca Mladica pa se kao trebamo radovati. Kako biti radostan kad se sjetis sta je sve ucinio. Kad se sjetim Srebrenice, kao da sad gledam TV , nakon pada Srebrenice, kad je pomilovao uplasenog djecaka I rekaomu da se ne boji, da im se nece nista dogoditi. Tuzna sam jer im vlastima u Srbiji trebalo 15 godina da ga uhapse, tuzna sam jer su to uradili trgujuci, mjenjajuci ga za nesto sto zele dobiti ( a sto mi jos ne znamo) a ne zato sto smatraju da je pocinio zlocin I da zato treba da bude uhvacen. Tuzna sam jer m islim na sve one jadne majke I zene srebrenicke, na sve one majke u Srajevu sto im djecu ote iz narucja bljujuci svojim topovima I svojim snajperima po gradu.Tuzna sam I zbog moje porodice I mojih prijatelja sto smo rasuti po bijelom svijetu a on I politika onih sto ga postavise za generala su ucinili da nemamo mira ni tamo ni vamo. Tuzna sam sto se skupljaju po Beogradu golobradi mladici da protestuju protiv hapsenja, tuzna sam sto Nezavisne o tome pisu kao ‘neutralne’. Tuzna sam sto se cude sto nema protesta u Banjaluci. Ne znam sta mi je gore – sto se oni cude ili sto uopste postoji mogucnost protesta. Tuzna sam …

Thursday, 26 May, 2011  
Anonymous Nada Š. D. said...

Mislim da ovo je pravo mjesto za Emirin komentar.
Ja se, eto, sjecam i sela Skabrnje iz vremaena kad smo JA jos uvijek smatrali nasom, a gdje je RM zapoceo karijeru RZ_a. A onda mi padne na pamet da je JA vec davno iz svoga imena i sluzbeno izbacila odrednicu NARODNA ( samo se ne sjecam kad, za vrijeme Tita ili nakon ), a da nama nista nije bilo cudno, osim sto nam je bilo tesko izgovarati npr. Dom JA, pa smo nastavili po starom.
Nisam tuzna, nego sam ljuta sto RM opet vodi igru, jer sad kad se vise ne smije javno smjestiti u bolnicu, gdje ce drugo dobiti sve sto mu treba, smjestaj, hranu, njegu, ljekove... nego u zatvoru. I ljuta sa sto me stalno uvjeravaju da sam daltonist i to jos svojom voljom. Zato o ovoj temi od mene dosta i previse.

Nada Š. D.

Saturday, 28 May, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Najbolja kazna za Mladica bi bila da do kraja zivota nikad ne spava na jednom mjestu zbog straha od progonitelja.

Saturday, 28 May, 2011  
Anonymous Anonymous said...

ćesto sam razmišljalao tome koja bi zloćincima bila najgora kazna.Došla sam do zakljućka da bi im u zatvoru trebalo puštati snimke zloćina koje su napravili.Mladiću bi trebalo puštati slike Srebrenice i priče srebrebreničkih žena,koje su ostale bez svojih najmilijih.Sjetih se Kragijevca.
Nažalost haški zatvor je udobni hotel za zloćince.
Enisa

Saturday, 28 May, 2011  

Post a Comment

<< Home