SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Sunday, April 17, 2011

Programirani lopovluk

Pozdano znam da prilican broj onih koji posjecuju ovaj blog ima neke veze sa nekad uspjesnim preduzecem “Rudi Cajavec – Profesionalna elektronika”. U godinama kada nam nije bilo vazno koji smo i koji su nasi, ovo preduzece je imalo desetak OOUR-a, zaposljavalo oko 3,5 hiljade radnika, od kojih je oko 300 bilo sa visokom strucnom spremom. Profesionalna elektronika je u svoje zlatno doba zaposljavala gotovo sve diplomce sa Elektrotehnickog fakulteta pa je zavrsetak fakulteta u to doba znacio i osiguran posao.

Sirila se Profesionala, razvijala nove proizvode za namjensku industriju (sto bi se prostijim rijecima reklo armiju ili vojsku), njeni magistri i inzinjeri sticali nova znanja diljem svijeta, a proizvodnja bila prodata unaprijed. Plate su bile dobre, radni uvjeti takodjer. Nova zgrada NIC-a (naucno istrazivackog centra) je skoncentrisala znanje na jednom mjestu kao vjerojatno niti jedna druga zgrada u gradu. Radili smo na vrhunskoj opremi, usavrsavali se u inostranstvu, primjenjivali najnovije tehnologije, proizvodili za cijeli svijet. Krize nije bilo.

Zahvaljujuci Profesionali stekao sam znanja koja su mi pomogla da mi zivot u prognanstvu ne bude tezak, cak naprotiv. Znanje i iskustvo steceno 15-godisnjim radom mi je pomoglo da se niti u jednom trenutku nisam nasao u neravnopravnoj poziciju u odnosu na amere. Nacin na koji smo bili organizirani i kako smo obavljali poslove se mogao porediti sa boljim firmama na zapadu. Isti je slucaj sa velikom vecinom bivsih radnika ove firme koji su lako dobijali poslove jer su kroz dugogodisnji rad stekli iskustva koja su i u novim domovinama trazena. U kontaktu sam sa mnogim bivsim Cajevcanima ovdje u Americi a i u Evropi. Ljudi rade poslove za koje su se skolovali i koje su radili nekada davno: ima tu profesora univerziteta (cak dekana), vlasnika vlastitih firmi, vodecih inzinjera, menadzera, cijenjenih radnika. Zaradjuje se solidno a pojedinci su cak stekli mala bogatsvta. Koliko puta sam bio zahvalan cinjenici da mi je Cajavec omogucio pristojan zivot u novoj sredini u kojoj mnogi drugi jedva sastavljaju kraj s krajem.

Nije sve bilo idealno ni u toj Profesionali ali je ona bila dovoljno velika da je za sviju bilo mjesta. Navala ‘strucnjaka’ iz Glamoca, Drvara, Sipova, zaposljavanje preko veze, borba za rukovodece pozicije onih kojima je to bio jedini cilj u zivotu, raspodjela stanova prema ‘posebnim zaslugama’ itd, sve su to bili sastavni dio naseg zivota ali se i pored toga solidno zivjelo. Onima kojima uspjeh pod svaku cijenu nije bio primarni cilj u zivotu su se povlacili u stranu, zadovoljavajuci se lijepim poslom i pristojnim primanjima.

Tokom devedesetih su oni kojima su karijere bile najvaznija stvar na svijetu dosli na svoje. Bivsi veliki komunisti su preko noci (da li je to zaista bilo tako veliko je pitanje – o tome cu jednom drugom prilikom) postadose stjegonose nacionalizma. Nase radne kolege nama iza ledja skovase planove kako da nas se rijese. Ljudski odpad ispliva na vrh i zagadi sve oko sebe. Uz pomoc one iste armije za koju smo svi nekada svojski radili protjera se pola grada. Medju njima bi i veliki broj radnika Profesionale. Ljudska pokvarenost, zloba i pohlepa pobjedise dobro: onaj mali broj postenih se morao povuci pred mocnijima koji su u toj svojoj moci postali slijepi i gluhi za patnje drugih. Najvazniji cilj im je bio kako prigrabiti za sebe sto vise bez obzira koje se metode koriste.

Danas, nakon petnaestak godina od zavrsetka rata vijest u tkz “Nezavisnim novinama”: “Vojni dio Cajavca ide u programirani stecaj”. Pisac clanka pismen koliko su “Nezavisne novine” nezavisne, ali to je u ovom trenutku manje vazno od same vijesti. Citam i razmisljam koliko sada moraju biti ponosni veliki ‘patrioti’ i ‘strucnjaci’ koji su nas otjerali tamo pocetkom devedesetih s planovima za bolju buducnost. Nekadasnji ponos grada koji je zaposljavao 3,5 hiljade ljudi bi, prema ovoj vijesti, u prvom periodu nakon ‘reorganizacije’ mogao zaposliti citavih 60! Impresivna cifra, da covjek ne povjeruje. Citavih 1.7% od bivseg broja zaposlenih. Masala, sto bi rekao nas narod. ‘Patriote’ su posao odlicno odradile, sada je samo na onim ostalim da uzivaju u plodovima njihovog rada.

Znam da ce biti pojedinaca koji ce reci da ova vijest nije toliko bitna, da je najbitnije da su oni sada svoji na svojem i da ja ovdje mogu laprdati sto god hocu ali oni su ostvarili svoj naum. Citam takve izjave na pojedinim portalima i razmisljam koliko covjek mora biti glup pa da moze tako razmisljati. Ali ima nas svakakvih, nismo svi isti, pa je to i razumljivo. Meni jedino ostaje da se zahvalim bogu (kud bas nadjoh njega) sto sam jednom davno radio u preduzecu koje je nesto znacilo na prostorima bivse Juge a i sire, i sto sam stekao iskustvo koje mi je pomoglo da jedan teski zivotni perioda preguram lakse preko glave, ciste duse i obraza. A onima koji su u neka gadna vremena ostajali nijemi na sve nase patnje porucujem da jos nije kasno da svoje grijehe iskaju. Oni koji su njima nanijeli mozda vise zla nego nama prognanima su jos uvijek na vlasti i uzivaju u bogatstvu koje su pokrali od nas sviju. Jos uvijek nije kasno da se dugovi poravnaju i da svako plati prema svojim ‘zaslugama’. Izbor je vas.

Labels:

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

a sta su proizvodili tokom ovog naseg bratoubilackog rata?

Da ne bi bilo odgovora na ovo gornje pitanje zato mora ovo da se desi, i trebalo je ranije, ali da rukovodioci odgovaraju.

Drugog izlaza nema ili ce mnogi zavrsiti u zatvoru.

Sunday, 17 April, 2011  
Anonymous Nada Š. D. said...

Sigurno je i do vas, koji ste daleko od nas, doprla buka koja se digla oko presude hrvatskim generalima. Ocekivalo se to vec mjesecima, tako da nisam iznenadjena. Pa, ma kako se strancu cinilo da su Hrvati ovaj put jedinstveni, mi ovdje jasno, po nijansama, osjetimo tko tuguje , a tko se raduje. Politicari, novinari, udruge, odvjetnici, obicni ljudi... svi sve znaju i svi imaju sta reci. Ono sto je mene frapiralo je izjava jednog ozbiljnog covjeka da Hrvatski Helsinski odbor laze. Dobro, nije on rekao tako grubo, cak je rekao da su izneseni podatci ( govorilo se o konkretnom slucaju )tocni, ali presucivanjem drugih podataka, takodjer u posjedu HHO_a, ta istina ima politicki obojeno lice. Sad se crv sumnje uvukao u mene, pa vise ne vjerujem ni njima, jedinima kojima sam vjerovala. Nije ovo tema koja vas zanima. Posluzila mi je samo za potvrdu mog stajalista da, ako se pise, treba pisati samo o onome sto sam sama dozivjela, cula i vidjela. A takvog materijala, na zalost, svi mi imamo i previse.
Sorry, izvan teme je.

Monday, 18 April, 2011  
Anonymous Made said...

Mene nije iznenadila presuda, ali me je iznenadilo ono "zlocinacki poduhvat" ili tako nesto. Da li je to vezano za oslobadjanje dijelova okupiranog teritorija Rep.Hrvatske ili nesto drugo. Nije valjda osudjeno oslobadjanje vlastite teritorije. Problem je sto je Srpska vojska nagulila prije naroda, a narod dok je natrpao sve traktore, prikolice i ostalo, nadrljao.
Izvini Co zbog upada sa drugom temom.

Monday, 18 April, 2011  
Anonymous Nada Š. D. said...

Ha, ha, ha...da ovo ne bude od Made do Nade i natrag... Imam ja Made za Tebe ljepsu posiljku. Prvi dio sam poslala prije nekoliko dana, a na drugi sam morala cekati da vrijeme ponovo otopli. Svako jutro sam vrijedno isla u izvidnicu i molila sunce da se smiluje.
Ajmo na temu.
Ruku na srce privreda nam se bila raspala i prije rata. Za to smo mi sto o sebi volimo misliti da smo normalni, gledali u Antu Markovica, saveznog premijera, kao u nekog tko ce nam pomoci da se iskobeljamo. Oni drugi su to smatrali " vremenom od Ante do Ante " ( izjava profesora SH jezika Mile Mutica iz Prijedora, izrecena, koje li slucajnosti, u Pakostanima ). Onaj polazni Ante je Ante Pavelic. Kako su stvari stajale u Cajavecu, posebno u tom vojnom dijelu, nemam pojma. Zanimljivo je pitanje za koga su oni uopce proizvodili nakon osamostaljenja BiH ? Po istom su obrascu pokradene i firme u Hrvatskoj. Kad je u pitanju lopovluk rado kopiraju jedni druge. Slovenci su uspjeli spasiti bar jedan svoj brend, Gorenje i odlicno im ide ( koliko znam ). Nazalost moja omiljena Mura je propala. Jako mi je dobro u skoli isla ona politicka ekonomija, ali ipak nikad nisam skuzila kako to ekonomija ne moze bez politike. Znam, reci ce te : Raspodjela sredstava... ipak mi ne ide u glavu.

Monday, 18 April, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Programirana hajducija je cilj da bivsu PROFESIONALU podredi Rusija- kao sto je potcinila i rafineriju.Vosz u Bluci se ponasa kao Veliki knjaz Milos Obrenovic koji je poslije 1815-uz pomoc Rusije postao najbobatiji covjek na Balkanu.Banjalucki fonfirer je isturena ruka velikoruske nove strategije kojoj je cilj sirenje ruske hegemonije na Balkanu i jugu Evrope.Putin je nedavno bio u Beogradu i-siguran sam-dao je bluckom vozdu i Tadicu direktive da onemoguce uticaj NATO-a u Bosni i Srbiji.

Spektator

Monday, 18 April, 2011  

Post a Comment

<< Home