SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Friday, April 15, 2011

Jubilej - 1,000.000

Kada sam jos tamo jako davno odlucio da, koristeci nove tehnologije, povezem one koji kroz ova teska vremena ostadose ono sto su uvijek bili (ponosni i posteni gradjani jednog grada koji je izgubio svoj obraz i svoju dusu), nisam razmisljao koliko ce to druzenje trajati, a jos manje da cu jednog dana pisati ovaj prilog nakon milion pregledanih stranica. Ideju sam dobio prelistavajuci albume slika koje sam uspio sacuvati sve ove godine, albume, iz kojih su me gledala poznata lica iznenada razasuta diljem svijeta. Pocelo je skromno, s prilozima o susretima nakon godina izbjeglistva, da bi kasnije prilozi postajali raznovrsniji, duzi, narocito nakon ukljucivanja sve veceg broja 'vanjskih suradnika'. 

Blog je tokom vremena mijenjao svoju fizionomiju i od mjesta na kojem su se uglavnom mogle procitati lijepe price iz proslosti i sadasnjosti (o druzenjima, vjenjcanjima, proslavama, diplomama, putovanjima...) onih koje protjerase iz njihovog grada i onih koji u njemu ostadose, postajao sve angaziraniji, sa sve vise priloga koji su govorili i o onoj ruznoj strani nasih sudbina. Nastojao sam da se pise i o tim ruznim stvarima jer su i one dio nasih zivota i jer ih je nemoguce potisnuti u stranu kao da se nikada nisu desile. Lijepe price sam sve vise prepustao drugim medijima (facebook) koji su prikladniji za takve vrste komuniciranja. Sa ruznim pricama su, medjutim, nastali i prvi nesporazumi, valjda zbog toga sto nekima nikako ne odgovara da se o tome razgovara.

Istina je da sam par puta u ovo godina kako blog postoji donosio odluke da odustanem, (zadnji put sam cak sam vjerovao da je to zaista kraj), ali svaki put bi me javljanje nekolicine vjernih posjetilaca pokolebalo u odluci. I nastavljao sam.

Zadnji put je razlog zbog kojeg sam odlucio da sate provedene pred kompjuterom ne zamijenim citanjem neke lijepe knjige ili radom u 'backyard-u' bio drugaciji: kada sam shvatio da postoje osobe kojima je jako stalo (zbog meni tesko razumljivih razloga) da se ovaj blog ugasi i da se o dogadjajima i (ne)ljudima u nasem gradu ne pise i ne prica, shvatio sam da moram nastaviti. Bilo mi je jasno da, u moru onih koji sire lazi o nasim sudbinama, mora postojati i ona druga strana koja ce govoriti istinu zbog onih koji dolaze iza nas.

Zalosna je cinjenica da onih koji sire lazi ima mnogo vise od onih koji se trude da ne bude tako, ali tako je to od vajkada. Uvijek su pojedinci koji se bore protiv nepravdi u manjini i uvijek su oni ti koji od toga najmanje profitiraju. Mnogo je lakse (a i isplatnije) drzati stranu onih na vlasti ili se drzati po strani. U to smo se mnogo puta uvjerili a uvjeravamo se i danas. Rat devedesetih i uloge nekih nasih ‘uglednih’ i manje 'uglednih' sugradjana su potvrda za to. Moj komentar na sve to je: svako bira svoju sudbinu i svako zna koliko mu u obraz moze stati.

Blog, dakle, nastavlja svoj zivot, do nekog novog jubileja. Priloga ce biti, i lijepih, i ‘ruznih’, jer su i nase sudbine takve. A citat ce ga oni kojima on nesto znaci. Oni kojima je i namijenjen. Onima koji su kroz svo ovo vrijeme ostali isti i za koje vrijedi ona poznata "Covjek, kako to gordo zvuci".

U to ime zivjeli!

Labels:

5 Comments:

Anonymous Cestitke said...

Zivio ti meni Co i hvala sto odrzavas u zivotu ovaj blog. Sustina je bilo spajanje a dogodila su se i razslojavanja, sto je posljedica razlicitih pogleda na dogadjaje u nasem gradu. Ja sam mislio da smo svi iz istih razloga napustili nas grad, ali pokazuje se da bas nije tako. Ako ne pisemo sta nam se dogadjalo, svremenom cemo biti mi jedini krivci za napustanje grada. Krilatica "svi su krivi" i "tako je vjerovatno svugdje u BiH" je poznata i prijeti izjednacavanju zrtve i pocinitelja zlocina. Mrznja uz najgore oblike nacionalizma se u Banja Luci pojavila preko noci (bar sam je tako dozivio) jos davne 91', a neki je tek sad otkrivaju kao posljedicu straha od drugih.
Volio bih da jos uvijek mogu ici sa mojom djecom "pod orase" (kojih odavno nema), na Adu (za koju vjerovatno vise od 50% danasnjih stanovnika BL nezna ni da postoji) ali nazalost prljavi nacionalizam i nestvarna mrznja potaknuta SANU deklaracijama mi je to sve otela. Moja BL nije nastala mojim rodjenjem, ona je postojala u pricama mog oca i njegovog oca, oni su me naucili gdje su orasi, ada, Sehitluci, zelena ispod Kastela (ne ova betonirana), Plaza (sa najljepsim izvorom pitke vode), itd, itd. Zbog toga cesto kazem da mi je Vrbas u venama, iako se nekad meni bliski ljudi sprdaju na racun te izjave. Zato ovaj blog mora zivjeti vjecno.
Umjesto na Abaciju odoh sad na golf igraliste obliznjeg kluba. Zivjeli vi meni svi skupa u zdravlju i veselju.
Pozdrav, Made

Saturday, 16 April, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Cestitke za ovaj vrijedni jubilej.Hvala za izdrzljivost i zadovoljstvo da saznajemo jedni o drugima.
Jos sam u Sarajevu jer bura nas nimalo ne privlaci, da bi smo krenuli prema Sibeniku.
Hvala za Djordja i ovu pjesmu.

Nedavno u Melihinoj Galeriji bila izlozba "Blago socijalizma".Slike i slikari od 45-te pa do 90-te.U galeriju se nije moglo uci.Dosli gradjani( ne po porjeklu, vec po mentalnom sklopu).DEFINITIVNO SAM TAD SHVATILA, DA SU SE 90- TIH SLAGALI POLITICARI A MRZILI NARODI. SAD JE OBRNUTO.TO JE DRASTICNA RAZLIKA.NIGDJE NEMA RUZNIH POSTUPAKA, SAMO PLACENICI OD POLITICARA KOJI SE DANAS MRZE I BORE DA SACUVAJU SVE STO SU U OVIH 20 GOD. STEKLI.USPJEVAJU JER JE 90 posto MEDIJA U NJIHOVIM RUKAMA. ZNATNO MANJI BROJ BUDALA I FASISTA IM U TOME POMAZE.TO JE MOJ LICNI DOZIVLJAJ DANASNJEG STANJA U BIH.

Sigurno bi ti bilo bolje da se nisi u ovo upustao, jer svaki rad iziskuje mnogo od covjeka.Ali na kraju se uvijek dozivi zadovoljstvo.
Pozdrav svim blogerima koji pisu i koji citaju,Saima

Saturday, 16 April, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Dragi moj jarane,

Iako si ponekad kaharli, zelim ti puno snage i elana da nastavis dalje, cestitam ti na jubileju i ako ti neka rijec iz mog teksta nije poznata neka ti Nera prevede.
Sejo Otrovcic

Saturday, 16 April, 2011  
Anonymous Nataša said...

Lijep jubilej. Čestitam uredniku i svim blogerima.
Nataša

Saturday, 16 April, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Dragi Co
Cestitam na tvojoj izdrzljivosti i snazi da odolis svim neprijatnostima koje dolaze sa izlaganjem bloga neizmjernim silama bezgranicnog interneta. Cestitam svima koji se javljaju i pisu ucestvujuci u plemenitoj misiji protivljenja nasilju i mrznji.
Djoko je izvanredan.
« Sve se menja i sve tece hej covece. » Velika naucna i zivotna istina.
Uvijek se divim piscima i pjesnicima kako uspiju sa malo rijeci toliko kazati .
Veliki pozdrav od Dubravke

Monday, 18 April, 2011  

Post a Comment

<< Home