SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Monday, December 27, 2010

Audicija 4

8. 12. 2010 odrzana je premijera Audicije 4 u potpunosti pripremljena od strane autora Zeljka Nincica upamcenog u ranijoj Audiciji kao Cutuk. Bile su dvije predstave, jedna u 18 h, a druga u 20h. Mjesto odrzavanja Dom mladih - Skenderija.

Zeljko je povratnik iz Kanade i bio je gost kod Mate Djakovica na TV OBN. Iznjeo je svoje strahove kako ce predstava biti primljena. Mnoge price o Bosni i Sarajevu stizale su sa svih strana, a valjda smo svi skloni da sve prve (i to narocito lose) vijesti, o svemu i svakome prihvatamo iz prve.

Dvorana je bila dupke puna i da je bilo mjesta i karata bila bi i vise. U salu staje 300-tinjak ljudi.

Sjetila sam se Top liste nadrealista i ranijih Audicija. Bile su nam smijesne, a kao na dlanu iznesena situacija dogadjaja koji su nam se spremali. Mi smo uzivali i smijali se. A taj mladi svijet nas je upozoravao da razmisljamo. U jednom dijelu nove Audicije, kad su mu prilikom jednog posla rekli da razmislja on kaze "Ja razmisljo, razmisljo, razmisljo,...... pa odusto."

U ovoj predstavi je takodje bilo mnogo smijeha. Opisan zivot glumca koji kad dodje u tudju zemlju i ne zna jezik mora prihvatiti samo fizicke poslove. To nije lako ni jednom obrazovanom covjeku a pogotovo kad ste pritom i umjetnicka dusa.

Nemoguce je prenjeti dijalog izmedju profesora i Cutuka. Ja cu pokusati da vam prenesem samo jedan mali dijalog:

Prof: "sta ste nam jos spremili?'
Cutuk: "Pet pjesmica profesore."
Prof: "Ko jih je to pet pjesmica?"
Cutuk: "Slovenacka junacka, Hrvatska dobrosusjedska, Crnogorska radna, Bosanska pametna i Srpska miroljubiva.'
Prof: "koju ce te prvu?"
Cutuk : "Necu ni jednu."
Prof: "Zasto necete ni jednu?"
Cutuk: "Pa nisu jos napisane profesore."

Naravno sve je to izazvalo veliki aplauz i smijanje.

U predstavi je otpjevao i "Druze Tito skrenuli smo s puta, sad nas jase i Kurta i Murta."

Nakon dva dana srela sam prijateljicu koju sam vidjela u publici. Nije joj se dopalo (preko noci je postala vjernica, i svaku kritiku Bosne i Bosnjaka dozivljava traumaticno i licno)) i misli da je nas Bosance prikazao glupima.
Ja sam je zamolila da mi objesni po cemu smo za nju pametni ali da uzme zadnjih 20 god. Bila je zbunjena, nije znala odakle da pocne.
"Jesmo li na kraju dvadesetog vijeka ratovali u vlastitoj zemlji i protiv vlastitih naroda? Jesmo li za 20 god. napravili ista pametno bez naredbe medjunarodne zajednice? (Novac, registarske oznaki i zajednicku vojsku).
Ako zaboravimo rat pa analiziramo posljednjih 15 god, sta je najvise uradjeno? Izgradjene dzamije i crkve, podjeljena drzava sa tri predsjednika i milion djabalebarosa u drzavnim institucijama (nigdje na svijetu takve drzave), a najstrasnije usadjena mrznja medju dojucerasnjim prijateljima, na svim stranama. Na kraju Nincic kaze dok se tajkuni bogate a nama zivoti vise o koncu ....... onda mala stanka i "KO TE JEBE TETRIJEBE. Kraj.

Razisle smo se ja sa svojim misljenjem ona sa svojim i zivot tece dalje.

Bila sam tri dana u Banja Luci. Vratila se kao "Cuvar tuge u zimskom periodu". Ja jada od grada. Dolazite samo u proljece i ljeto, da izbjegnete tesku tugu koja mene jos drzi. Slijedi prilog o tome.

Pozdrav Saima

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Pet dana sam bila u internetskoj blokadi (kvar), a prije toga je dugo stajala Audicija kao posljednji prilog.Kad sam ga procitala nakon slanja, nije mi se svidjelo sto sam zavrsila onako kako je i Cutuk zavrsio.Nije isto kad se nesto izvadi iz konteksa kao kad dobije svoje pravo mjesto u pravo vrijeme.Djelovala sam sama sebi nakako prosto, mogla sam bar ici sa tackicama.
Zbog toga sam pomislila i da se Milanu nece vise niko javljati na blog i da cu ja (koja stalno zeli njegov opsanak), biti uzrok njegovom nestanku.
Sve ovo poslije toga sto je napisano me obradovala, divni prilog o nasim Australcima, Coovo prilog i komentari, daju nadu ...Idemo dalje.
Kad sam bila dijete jedan tetak je bio lovac i kad bi posao u lov uvijek je govorio "ako nista ne bude, bit ce bar jedan tetrijeb",Od tada znam da je to ptica koja se sama postavi da je upucaju, nesto se sama "manta" po zemlji.Za dva sata Cutuk je svojom predstavom "sta je pisac htjeo reci" dokazao da smo svi mi Bosanci zasluzili tu posljednju recenicu .

Za ovaj komentar sam se odlucila da bi mogla nastaviti moju "borbu" za organizaciju predstavljanja knjige "Kad utihnu melezi" .Iz godine u godinu moj optimizam dozivljava takve udare da mi se cini da bi uskoro mogla postati pesimista ,a to za mene kao horoskopski znak ribe i depresiju(tako pise u svim horoskopima).Ribe mogu samo da plivaju i disu u bistroj i cistoj vodi.A ovde je iz dana u dan sve vise muljevito.

Prodala sam dvadesetak knjiga, raznim nacionalnostima i intelektualnim obrazovanjima.Vise od polovine su komentari adekvatni nacionalnom indentitetu i komentarima "ovde smo svi isti" ( a u knjizi bi trebali biti samo oni drugi losi).Obzirom da je u knjizi ovaj put opisana nasa stvarnost u posljeratnom periodu, u kojoj se svi prepoznaju.Senad Avdic u SB kaze "Ono kako neki od nas zamisljaju vlast, je najgora moguca karikaturalna verzija, banalizacija vlasti, odgovornost bez obaveze, odnosno klasicni nemar.
Od ovog svega Radmila je uspjela napraviti knjigu.U nekim djelovima sam znala zastati i razmisljati je li u njenoj glavi nesto vanzemaljsko, kad je moglo da joj dodje kao misao i ostane na papiru?"

Nastavak........

Thursday, 06 January, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Rekla sam joj da ja licno mislim da ova knjiga nema sta traziti ni u Hrvatskoj ni u Sloveniji a mozda ni u dijaspori.Ovo mogu razumjeti samo ljudi koji od 90-tih nisu mrdnuli iz Bosne.A sve vjerske institucije (koje su duboko pruzille korjenje) nikad nece dozvoliti da se ljudi osvijeste, jer silne bogomolje i iskolovani vjerski kadar moraju od necega zivjeti i to dobro.A ona je u knjizi dirnula i u osinje gnijezdo.
Rekla sam joj da je moja zelja da nakon n...ti godina mozda njena knjiga bude skolska lektira za buduce generacije Bosanaca.

To je moja najveca zelja Znamo da je svaki pisac na Balkanu,
koji se usudio da prikaze na ovaj nacin vrijeme i mjesto u kojem je zivio prolazio i zatvore i besparicu.Ova "demokratija" fiktivno pruza slobodu, ali te onemogucava na svakom koraku da se cuje slobodna misao.Ali ipak se krece.Na primjeru Sanadera.Sad su svi hrabri u pljuvanju.A takvi ljudi ne ostavljaju iza sebe nikakav trag, osim bivsih prijatelja.

Zato , ZELIM BOSANCIMA U NOVOJ 2011 GOD PUNO MENTALNOG ZDRAVLJA (TJ. PAMETI)I OBJAVU RATA BOSNJACIMA, HRVATIMA I SRBIMA U ZAJEDNICKOM ZIVOTU A U INTIMNOM MOGU BITI I PRAVOSLAVCI I KATOLICI I MUSLIMANI I BUDISTI I JEHOVINI SVJEDOCI I AGNOSTICI I ATEISTI I....
Pozdraaaaaaaaaaav Saima

Thursday, 06 January, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Draga Saima
Ubih se trazeci nesto o Australcima medju prilozima, a onda svatih da Ti mislis na onaj komentar. Rano pa valjda zato mozak jos nije proradio. Ne znam kako Ti je uopce palo na pamet da bi onako nevina psovka mogla uticati na buducnost bloga ( i molim Te ne oduzimaj mi primat glavne prostakuse na ovom mjestu ). Ipak drago mi je da si objasnila porijeklo te psovke, nisam znala.
Cuj, nemam pojma sta se tamo kod vas dogadja osim da su izbori davno prosli, a da mjesto kulturnog atasea u KIC_ u veleposlanstva BIH u Zagrebu jos uvijek nije popunjeno. Tomu sto se neki tekstovi razlicito primaju na raznim stranama je uzrok sto se stvari na ovim prostorima sve vise zamuljavaju. ( Na pocetku rata su stvari bile kristalno jasne). Evo, neki dan slusam izjavu jednog gospodina koji je po meni trebao biti iza resetaka, a on se sepuri u Saboru i jos ovih dana prigodno prima priznanja od " svojih", nakon koje sam se pitala tko je ovdje lud ? Uopce se necu iznenaditi ako jednog dana procitam da smo ja, Co i mnogi drugi provodili teror nad sadasnjim stanovnicima BL. Vec sad se na BL portalima moze procitati da su Hrvati ( bila je rijec konkretno o njima )sami krivi sto ih nema u BL. Meni nepozvano u kucu ( citaj e_postu ), stizu tekstovi Bosanskog kongresa. Nakon par procitanih rekoh: J...te se vi Bosanci. Tekstovima se citatelj tretira kao glupi Bosanac.
Pozdrav Nada Š. D.
PS: Kad bih ja svoje tekstove samo sat vremena drzala na cekanju, ni jedan ne bi stigao do Coa. Zato ne sekiraj se, tu smo, razjasnicit cemo, pricat cemo...

Friday, 07 January, 2011  
Anonymous Anonymous said...

Kopiram dio Nadinog teksta:
...'Uopce se necu iznenaditi ako jednog dana procitam da smo ja, Co i mnogi drugi provodili teror nad sadasnjim stanovnicima BL. '

Ovo je tacno i toga ima:

Cak sam i ja iskusila od rodjaka da su me obijedili da sam ih ja istjerala iz stana (???) a prakticno niko nikoga nije vidjao jer je bilo tanko jesti, tanko u WC, slaba struja ili sisarke umjesto drva...
Nije me bilo podugo tamo, a kad sam dosla lijepo se pozdravim sa mnogima koje sam srela, pa naletim i na neke rodjake, ne dao vam Bog takvih rodjaka, ali pozdravim se, a ono na mene, nismo mi rodjaci, sta si nam napravila...
'sta pricas, o cemu?' i na kraju sam pritisla da mi kazu sta je, kad ono 'ja' ih istjerala iz stana;
je li tako? Ja istjerala nekoga iz stana?
Daj mi ime osobe koja ti je bila u stanu 2 i vise godina, pa da tuzim i tebe i nju, a to moze jer ima i Zakon oko olajavanja...'
zavrsi se na tome 'neznam gdje je ta osoba, a ne znam ni ime'...
cuj ne zna ime osobe koja joj je bila u stanu, a i bila je na Sudu da dobije stan nazad?!

r o d j a c i...ne dao vam Bog takvih furija za rodjake!
Kr.

Friday, 07 January, 2011  

Post a Comment

<< Home