SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Wednesday, May 20, 2009

In memoriam - Tomislav Dugonjic

Tomislav Dugonjic 16.8.1932 - 20.5.1991 banjalucki slikar

Djelo Tomislava Dugonjica ima posebno mjesto i znacaj u suvremenoj umjetnosti Bosne i Hercegovine - naspram vladajucih figurativnih oblika njegovo shvatanje i rad doprinose osvjetljavanju onih skrivenih formi za koje najcesce kazemo da su apstraktne i dragocjene ne samo kao protuteza odredjenim pojavama nego i radi sopstvenog estetsko - likovnog rezultata. U pocetku dosta usamljeno na tom tlu, njegovo shvatanje moglo se zalancati na sirem svjetskom prostoru u okviru daljeg razvoja i tokova geometrijske apstrakcije, odnosno op-arta, prije svega zato sto Dugonjic svoju licnost, svoju svijest i djelo situira u onaj sveljudski, bezgranicni i univerzalni prostor. (Izvadak iz recenzije Ibrahima Krzovica )

Nada Š. D.

Labels:

10 Comments:

Blogger tarcisio,ciavardini50@gmail.com said...

mio grande amico conosciuto a pocjtely,insieme a nada pivac,quanto costa ora una loro opera....

Monday, 26 September, 2016  
Anonymous Milenko said...

Ne znam ko je napisao ovaj post, ali se zahvaljujem na paznji prema Tomislavu. Moj ujak mi je profesionalno bio veliki uzor - ne samo svojim radom, vec i ljudskom toplinom.

Thursday, 23 February, 2017  
Anonymous Anonymous said...

Ovaj post je napisala pokojna Nada Stefanec , blogerica koja je ostavila duboke tragove na ovom blogu. Ovo je izvadak iz recenzije prof. Ibrahima Krzovica. On je profesor na Likovnoj akademiji u Sarajevu. On Isoricarka Azra Begic i moja pokojna sestra Meliha Husedzinovic su bili najveci stručnjaci moderne umjetnosti. Azra i Ibrahim su jos zivi ali u mirovini
U Banja Luci je Prije rata bila prodavnice slika banjalučkih mladih umjetnika . Bila je na pocetku ulice koja vodi prema starom Domu Armije.
Vodila je ljilj supruga rahmetli Bekira Misirlica. Tada su se slike mogle kupovati na čekove (mnoge firme su primale plate putem čekova Poštanske štedionice Beograd.).

Ja sam dobila na poklon sliku vaseg ujaka za vjenčanje od mojih kolega sa posla. Meliha je to sve organizovala da oni daju novac a ona je jodabirala
Ona je samo kupovala slike i knjige i nas otac je znao reci da je mogla kupiti Fiću za te pare u ono vrijeme.Uvijek bi se tome nasmijali.Sada poklanjamo veliki broj knjiga drzavnim institucijama, a mnogo čuvamo i za sebe iako danas nemaju onoliku vrijednost, kako su bile prije ove elektronske tehnologije.
Ta slika je sada u Sibeniku u kuci očeviine mog supruga.

Mnogo je tada bilo mladih umjetnika koji su tek počinjali a mnogi koji su bili cjenjeniji u Banjaluckoj galeriji su postali i ostali i danas svjetski cjenjeniji umjetnici.
Jedan od njih je bio i vas ujak. Imate razloga da ste ponosni na njega.
Pozdrav Saimaom

Thursday, 23 February, 2017  
Anonymous Milenko said...

Zahvaljujem se na odgovoru. Da, secam se i te prodavnice i Bekira i njegove supruge, cele te grupe iz Banja Luke...Predivna secanja...Dosao bih iz Beograda, (gde sam do rata ziveo)u BL i proveo vikend ili nekoliko dana kod bake (zivela je u delu grada prema Sehitlucima), sa svakodnevnim posetama Tomi i njegovoj porodici u Boriku (sin mu je takodje umetnik, zivi i stvara u Dizeldorfu, a i ja sam slikar, zivim i radim u Antverpenu). Vrhunac posete Banja Luci je bio izlet u okolinu: predivna priroda, cist vazduh, boje, oblici... Tomo bi nosio svoj fotic i uslikavao korenje, forme i oblike iz prirode, a od elemenata i detalja tih snimaka se stvarala i isciscavala ona cudesna geometrija na njegovim radovima!
Veliki pozdrav iz Antverpena!

Wednesday, 08 March, 2017  
Anonymous Anonymous said...

Ukoliko vas put nanese u Banja Luku, bilo bi mi drago da se sretnemo. Milan i ovaj blog nam mogu biti kontakt, jer on uvijek zna odakle se ja javljam. Šibenik, Banja Luka i naravno Sarajevo. Bilo u kojem od ova tri grada se nadjete mozete nam se javiti. U BL je uslovima kuca najvećim dijelom godine prazna pa mozete tamo boraviti i sjetiti se jos nekih vaših lijepih uspomena iz naseg grada.
Pozdrav Saima

Thursday, 09 March, 2017  
Anonymous Milenko said...

Saima,

Zahvaljujem se na pozivu i gostoljubivosti!
U Banja Luci nisam bio vec 25 godina, otkad sam se preselio u Belgiju. Prodjem svake godine ili autopute Zagreb-Beograd ili putem kroz srce Bosne (Bihac-Sarajevo, Visegrad) jer godisnji provodim sa porodicom u Srbiji, na planinama. Voleo bih da me put nanese i preko Banja Luke i svakako cu u tom slucaju prihvatiti vas poziv!
Moja mejl adresa je:

smrekoslav@yahoo.com
Topao pozdrav za vas i vasu porodicu,

Milenko

Thursday, 16 March, 2017  
Anonymous Anonymous said...

Uvijek dobro dosli. Sretno i vasoj porodici. Cini mi se da sve generacije prije rata koje su bile vaspitavane od nasih roditelja, na isti nacin , u istom kulturnom ambijentu nemaju problema , jer se brzo nadju na istoj talasnoj duzini.
Ja toliko razmisljam o svim ljudima na ovom blogu, koji su na mene ostavili trag. Vise o njima razmisljam isko se nikad nismo vidjeli, nego o mnogima koji su mi u blizini. Ima ih koji su slali predivne priloge, ali posto smo sa "podebljim rodnim listom" uvijek su mi uglavi. Narocito iz dalekih dijelova zemljine kugle mislim da li su zivi.
Bilo je na ovom blogu i uvreda meni Milanu i Pokojnoj Nadi najvise ali su sami odustajali.Bez obzira koliko se ostali malo ili vise javljaju svi su za mene na ovom blogu kao prijatelji koji se znaju oduvijek.
Pozdrav Saima

Friday, 17 March, 2017  
Anonymous Anonymous said...

PS . Kad sam procitala komentar vidjela sam da sam ispustila veliku osobu iz Kluba napadanih nasu Natasu. U mislima je bila ali u tekstu ispuštena.
Pozdrav svjma Saima

Friday, 17 March, 2017  
Anonymous Anonymous said...

U petak je u Splitu održan koncert dodjele nagrade "Porin". To je najveca muzička nagrada u Hrvatskoj. Izmedju ostalih nagrada onu za životno djelo dobio je nas Zrinko Tutić.Predao mu je gosp. Josipović. Cijelo vrijeme sam nekako zeljela da neko kaze da je Banjalučanin.
Nisam mogla vjerovati da mu je toliki opus zabavnih melodija koje su uvijek i danas ostali neponovljivi hitovi.
Ali kad se na kraju zahvalio i rekao da se zahvaljuje " ovaj kantautor iz Banja Luke" ne mogu vam objasniti koliko mi je bilo drago. Hrvatska je puna umjetnika svih vrsta iz Bosne ali uvijek ih predstavljaju kao " hrvatske"
Najveci fazon neki dan na nekoj Hrvatskoj stanici sad kad je Cilić izgubio spiker je rekao teniser iz Hercegovine. To sam prvi put cula, do sada, uvijek je bio hrvatski teniser. Nadam se i zelim mu da pobijedi da opet bude Hrvat.
Oprostite ali danas sam malo cinična , takvo je neko vrijeme, pa sebi dopuštam malo oduška.
Pozdrav Saima

Sunday, 19 March, 2017  
Blogger Jonny said...

Buona sera, sono Giovanni di artegambasin, un amico di Tomo, è venuto a trovarmi in Italia ed ho organizzato per lui una esposizione personale, ho passato un periodo estivo di vacanze con lui e la moglie al mare Vigany, mi fa piacere avere notizie dei suoi lavori, e della mogli Vera...
Buona serata e ci sentiamo Giovanni.

Saturday, 16 March, 2019  

Post a Comment

<< Home