SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Thursday, November 09, 2006

Povodom jedne pljacke

Prije polaska za Banjaluku da posjeti grobove rodbini, Mirjana je obecala nekoliko fotografija, posebno jer smo ocekivali da ce tih dana imati priliku da sretne neke od nasih prijatelja i poznanika koje do sada nismo imali prilike vidjeti na ovim stranicama. To je vrijeme kada mnogi od onih koji su morali napustiti svoj rodni grad dolaze bar na kratko da ga posjete. Unaprijed sam se radovao tim fotografijama ne sanjajuci da ce stvari krenuti u drugom smjeru. Tko bi mogao ocekivati da ce desiti sto se desilo, ali u danasnje vrijeme, kada mnoge stvari nisu kao sto su nekad bile, nista nas ne smije iznenaditi. Uz Mirjanino odobrenje evo objavljujem dijelove njenog email-a koji govore mnogo toga:

Dragi Co, Natasa me je zamolila da slikam B.Luku i ja bih to i ucinila ali....

Nas prvi dan u Banjaluci je zavrsio porazno. Skocili smo na Novo groblje da obidjemo svjeze napravljen grob Zeljkovih roditelja i produzili na parkiraliste prepuno ljudi kod ulaza u groblje. Vrijeme suncano i toplo oko podne, bas lijepo za setnju. Auto parkiramo 10-tak metara od cvijecarne i skocimo na grob moje bake sa kog se vidi parking. Ja dobro sakrijem moju tasnu u koju stavim i novcanik moje sestre. Skocimo na 10 min do groba i kad smo se vratili do auta imamo sta vidjeti. Razbijeno malo trokutno zadnje staklo i otkljucan auto. Ukradena moja torba tako da sam prvi dan ostala bez svega pa i digitalnog fotoaparata.

Slijedi zvanje policije jer ja sam stranac u nasem gradu. Dva sata je trebalo da sam konacno dobila zapisnik bez kojeg ne mogu ni poceti ponovno uredjivati dokumente. Tu saznajem da je u prosjeku od 8-10 provala ili kradja na dan. Bilansa ovog tjedna u nasem gradu, koji je bio posjecen od bivsih stanovnika sa svih strana svijeta, je iznosila preko 130 kradja, provala i pljacki.


Zena koja prodaje cvijece na groblju 10 metara od mog auta nije nista cula da je staklo puklo i razletilo se na sve strane. Kada sam zvala policiju telefonom cula je svaku rijec koju sam rekla a stajala sam pored auta. U policiji su nas nagovarali da ne trazimo nove dokumente jer da ce se moja tasna sigurno naci negdje u smetju ili okolo na travi.


Slijedi mukotrpno ganjanje sestrinih dokomenata u B.Luci i popravak razbijenog stakla. Pregled ociju i nabavka naocala bez kojih ja nemogu nista da uradim. Sin u Ljubljani blokira racune zbog ukradenih kartica, koje ja sad ponovno sredjujem. Totalno si paraliziran bez icega. Nasa najveca sreca je da su nam pasosi i saobracajna dozvola i GSM ostali kod moje sestre u stanu tako da smo se mogli vratiti bez vecih problema u Sloveniju.

Na kraju se pitam ko to zivi u nasem gradu, u sta se je taj grad pretvorio, i zar se bas nista ne moze organizirati da platis parking i cuvanje auta. Priznajem da sam bila neoprezna i "samo" sam sakrila tasnu u auta. U SUP-u sam srela zene koje su prosle isto kao ja a bile su opreznije, jedna je imala tasnu na ramenu pa su ju udarili po drugom ramenu (kazu "klasika") i dok se je ona okrenula odrezali su joj rucku od torbice. Druga prica da je dosla sa torbicom na grob i dok je uredjivala grob i 3 metra od njega bacila smece vise nije bilo torbice. Zakljucak je da nema pravila ako te neko prati.


Kad smognem malo vise snage napisati cu moja zapazanja o usponima i padovima u nasem gradu.

P.S.
Ja sam stranac (i prijavljujem se kao turista sto su u ovom slucaju i provjeravali) u nasem gradu u kojem sam zivjela "samo" 33 god., a danas ne postojim ni u jednom racunaru, iako su svi moji dokumenti izdani u Banjaluci pa poslije prevedeni u Sloveniju. JMB jos uvijek imam iz Banjaluke. Kako vidis nema samo Slovenija izbrisane.


Mirjana

Moram reci da razumijem Mirjanino razocarenje jer sam siguran da bih se u toj situaciji osjecao slicno, mozda cak gore. Vjerojatno bih mnogo ruznije reagirao jer me, i bez dodatnih problema, mnoge stvari u Banjaluci ubijaju u pojam i da mi treba malo pa da eksplodiram. Posljedica je to svega onoga sto nam se desilo, odnosa sadasnjih vlasti prema onima koji su otjerani iz rodnog grada, ukupnog nacionalistickog ambijenta koji na mene djeluje uzasno. Razlog za moje ogorcenje je i moj prvi posjet rodnom gradu nakon odlaska, koji se poklopio s danom pokusaja postavljanja kamena temeljca za obnovu Ferhadije, kada je srediste grada bilo prepravljeno spodobama koje malo toga imaju s ljudskim bicima. Od takvih spodoba se nista drugo nije moglo i ne moze ni ocekivati.

Prateci sveukupnu situaciju na prostorima bivse Juge jasno je da je kriminal, korupcija i lopovluk zavladao: negdje vise, negdje manje (ovdje bih morao izdvojiti Sloveniju jer mi se cini da je tamo situacija potpuno drugacija). Citam o pljackama banaka u sred bijela dana, ubistvima neduznih samo zbog toga sto su se u pogresnom trenutku nasli na pogresnim mjestu, ubistava da bi se doslo do novca da bi se platio dug za kocku ili drogu...

Legalna vlast ne reagira, cak naprotiv. Svakom ko i malo razmislja glavom je bilo jasno da ce za 1. novembar mnogi koji su napustili rodni grad doci da posjete groblja i odaju postu svojim najmilijima. Lopovi su se odlicno organizirali jer su znali da je to prilika da se odlicno ‘zaradi’. Policija je bila nespremna. Zar je trabala posebna pamet da se za tih par dana pojacaju patrole na grobljima i ostalim mjestima gdje se ocekivao veliki broj ljudi? Da li to znaci da su lopovi pametniji od policajaca? Gdje je tu onaj najpamentniji, onaj koji je izabran na to mjesto na osnovu svojih sposobnosti da razmislja i stiti obican narod od kriminalaca? Sta je on radio tih dana? Da li se pripremao da spreman doceka te dane ili je, mozda namjerno ostao pasivan kako bi kriminalci mogli lakse obaviti svoj prljavi posao? Da li je to samo nastavak specijalnog rata da se onima koji su otjerani njihov rodjeni grad jos vise ogadi?

Cini mi se da se upravo radi o smisljenom ‘propustu’ jer sve sto se desavalo izgleda logicno: mnogo ljudi je doslo, kriminalci su to iskoristili i radili ono sto najbolje znaju. Na onim nasim prostorima je mnogo vaznije da se stada zbijaju u torove, manje je vazno kako se zivi, nitko ne mari na koji nacin ce neko biti prevaren i opljackan, malo je onih koji razmisljau od cega ce se zivjeti sutra. Mnogo je vaznije da nas ‘stiti’ nasa policija pa makar i sami osjetili posljedice na vlastitoj kozi.

Vec sam prije bio drugarski upozoravan da ne pisem ovakve stvari, da ne vidim sve crno u gradu iz kojeg sam potekao zbog prijatelja koji zive tamo, ali jedostavno ne mogu. Uzbudjuje me svaka nepravda a posebno mi tesko pada kada netko ko je jednom vec opljackan, biva to ponovo. Slicno sam se osjecao kada smo se proslog ljeta s kumovima iz Slovenije vracali s mora i kada nas je hrvatski policajac odmah po ulasku u Hrvatsku kod Bosanke Gradiske jednostavno opljackao, stavljajuci novac u vlastiti dzep za nepostojeci prekrsaj, znajuci da onako umorni i u 10 sati uvece necemo imati snage da ganjamo pravu. Nakon mog povratka u Ameriku, poslao sam poduzi email na odgovarajuce ministarstvo Hrvatske ali, naravno, nitko se nije potrudio da na njega odgovori.

Eto opet napisah puno toga, ali s razlogom. Zao mi je Mirjane i njene sestre i znam sta to znaci kada se ostane bez svih dokumenata. Novac je u svemu tome manje vazan ali osjecaj bespomocnosti i prepustenost na milost i nemislost lopovima, u svom gradu u kojem si odjednom stranac posebno tesko pada. Ali sta da se uradi kada biti covjek danas tako malo znaci!

Labels: ,

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Dragi Mirjana i Co, razumijem vas gnjev, jer je s razlogom, ali ne zaboravljajte da takvih pljacki ima nazalost svugdje, i u Italiji, Svedskoj, Njemackoj, Grckoj, US , ... ,pa i u Sloveniji, iako ju idealizirate.

Meni nije niti malo utjesno sto toga, osim u Hrvatskoj ima i drugdje. Moram priznati da se u drzavi pokusava boriti protiv kriminala, ali to ide sporo i prilicno neefikasno, jer se kriminal uvukao u sve pore drustva.
Razumijem gnjev, ali ne razumijem razocarenje, jer to sto se Mirjani desilo 1. studenog, u BL, mnogo je manje od onoga sto se desavalo u ratno doba, a u toj se kvazi drzavi od tada vrlo malo promijenilo. Cemu se onda cudimo?

Thursday, 09 November, 2006  
Blogger co said...

Draga Natasa.

U svom prilogu nisam rekao da kradja nema i u drugim zemljama (Dunjin primjer je ocigledan primjer sta se radi u Italiji a imam i drugih informacija o situaciji tamo) i znam da policiji nije lako da sve kriminalce pohvataju, ali u slucaju Banjaluke ne vjerujem da je napravljen i najmanji napor da se za vrijeme Dana mrtvih pojacaju mjere bezbijednosti, jer oni koji su zaduzeni za nju bi trebali znati sta se moze tih dana ocekivati.

Pratim zbivanja u tim nasim krajevima i vidim da je u BH najvazniji problem cija ce policija biti a ne da li ce narod biti zasticen o kriminalaca svih vrsta.

Sto se tice kriminala u zemljama bivse Juge, najmanje vijesti sam nasao o Sloveniji: u Srbiji, Bosni i Hrvatskoj se desavaju stvari koje su nekada bile nezamislive i ima ih svakodnevno. Ne mislim da je Slovenija idelana drzava ali po svemu sto se o bivsim republikama pise u nasim i svjetskim glasilima, Slovenija je otisla daleko naprijed po svim zivotnim pitanjima.

Thursday, 09 November, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Ne bjezim od toga da sam mozda neobjektivna.

Da cujemo Mirjanu i druge prijatelje ili poznanike koji u Sloveniji zive.
Oni najbolje poznaju zivot u Sloveniji.

Thursday, 09 November, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Evo da i ja podjelim svoje informacije o muckama u Bl i sire. Zadnji put sam u njoj bio 2004 i igrom slucaja sreo sam i poznajem par momaka koji se bave tim istim djelatnostima. I pocenje prica ko sta "valja" kako se valja, gdje se sta "tusi", kako se dokumenti i identiteti kupuju itd. Znam da je u to vrijeme kostao diplomatski pasos oko 100000km(Da sam imao love sad bi vam ja bio Srpski diplomata:-) A malo prije moje posjete Bl. je bila afera u Parizu. Gdje je Francuska policija nakon mjesec dana festanja, izbacila ja mislim 12 gradjana republike Srbije iz drzave. Navodno su svaki dan trosili oko 100000eura.. kakve se to feste bile?... bolje je da neznamo. Momci su inace prije svog dolaska, u Francusku prenjeli kofere pune kokaina. A posto su bili zasticeni diplomatskim imunitetom policija im nije mogla nista..., Navodno se nose drzavni dokumenti:-) Izmedju ostalog dolazi i prica o kradji auta. To ljeto kao i svako. vw i audi su bili na meti, bilo je i drugih marki ali ove su isle najbolje. Tako da se u roku 3 mjeseca otudjilo oko 150+ auta stranih registracija. Tu mi prica momak, da je murija dala odobrenje "nekome" sa komplet kljucevima iz TASA sto bi rekao Nele u nadrealistima. Otvaraju sve zive i mrtve golfove. I rekli braci, vozi Misko za Kosovo, Bugarsku ili Madjarsku:-) Haj rekoh, nemoze gore. Kad ce momak kroz osmjeh. Cuo si za Legiju? Jedan od onih sto su bili u Parizu! Prosle godine je prebacio 1500kg tona Heroina,kroz BL. od toga je policija zastavila jedan kamion na kome su nasli 70kg. Kasnije je iz policijske stanice nestalo 35 kg tog istog:-) Tako da na tom brdovitom Balkanu pored svih tih primjera postene vlasti i politike nije ni cudo da se takve stvari desavaju. Neznam koliko su ove price istinite, ali znam da decko koji mi ih, je pricao ima vjerodostojne izvore, i dobru dusu. Ko zna mozda bi i neki od nas "mladjih" na isti put izasli da smo kojim slucajem njihovu sudbinu djelili. Dole je puno vise gladnih usta nego sto mi mislimo i znamo da ima, a glad uvijek trazi svoje. Jos ako na tu glad dodate ovisnost o drogama ,a toga ima od Vardara pa do Triglava, dobijete to sto mi sad dole imamo. A da bi to promjenuli , treba mjenjati vlast. Da bi promjenuli vlast, treba mjenjati sebe. A sebe je najteze promjenuti. Pogotovo ako mislis da svi ostali grijese i manje vrijede. A ako greske trazis u tudjoj avliji, onda lagano tones u svojim G#&%!?A.
Raji koja je bila zrtva ovih nestasluka, bi rekao da se nesekiraju. Vasu ljubav i mene vam nikad nemogu ukrasti:-) Pozdrav svim dobronamjernim blogerima

Thursday, 09 November, 2006  

Post a Comment

<< Home