SLIKE I DOGADJAJI

Ovaj blog je posvecen svim bivsim i sadasnjim gradjanima Banjaluke, onima koji nisu uprljali svoj obraz i koji svakome mogu pogledati u oci. Prilozi i slike su objavljivani bez nekog posebnog reda, pravila i vaznosti, s namjerom da uspostave pokidane ili ostvare nove veza i prijateljstva. Svi oni dobronamjerni kojima je Banjaluka u srcu su dobrodosli da posalju svoje priloge ili komentare.

My Photo
Name:
Location: United States

Sunday, April 16, 2006

Medjugorje

Kako je danas katolicki Uskrs, evo jednog priloga koji je vezan za ovo poznato hercegovacko mjesto hodocasca mnogih vjernika iz cijelog svijeta.

Naime, kada smo tamo vec daleke 1994. kao izbjeglice stigli u Ameriku, desilo se da smo bili smjesteni u jednoj ustanovi pod nazivom Consolata Missionaries, gdje su nam sponzori bili pet katolickih svecenika misionara. Glava kuce je bio otac Alex, svecenik iz Italije, covjek koji je proveo sav svoj vijek pomazuci siromasne, vecinom u Africi.

Tokom naseg prvog razgovora, a kako su znali da dolazimo iz Bosne, pocela je prica o Gospi iz Medjugorja. Ta mala ustanova, ujedno i crkva, je okupljala Amerikance od kojih su mnogi hodocastili Gospi iz Medjugorja i za koje je posjeta tom mjestu imalo posebno znacenje u njihovim zivotima. Posto je za njih bilo nezamislivo da mi iz Bosne nismo nikad bili u Medjugorju, ja sam u razgovoru naravno rekao da smo Medjugorju posjetili jos davno, cak prije nego sto je postalo poznato u svijeu (i okolici). Njima je to bilo izuzetno drago i gotovo su se osjecali privilegovani da smo mi sticajem okolnosti postali njihovi gosti.

Kako se u toj ustanovi jednom nedeljno odrzavala misa, otac Alex nas je zamolio da nas na prvoj narednoj misi predstavi vjernicima. Mi smo pristali i na kraju mise je otac Alex najavio kako ima izbjeglice iz Bosne koji su ujedno imali priliku da posjete za njih vec pomenuto gotovo sveto mjesto. Nakon mise je, po njihovom obicaju, bila zakuska, i mi smo bili glavna atrakcija. Mnogi su zeljeli s nama popricati a glavna tema razgovora je bila Gospa i Medjugorje. Posto sam nesto o ukazanju znao, a i crkvu sam imao prilike vidjeti na nasem zadnjem putovanju na ljetovanje 1991. kada se u Hrvatskoj vec ratovalo (bila je noc, sjecam se da sam se za momenat probudio i iz autobusa ugledao crkvu osvjetljenu u daljini), nekako smo to vece prezivjeli mnogobrojna pitanja.

Kako smo i u susretima s drugim Amerikancima primijetili da mnogi znaju za Gospu (jedino drugo mjestu o kojem su nesto culi je Dubrovnik, i naravno Sarajevo), Nera i ja smo odlucili da prilikom jedne od nasih posjeta starim krajevima obavezno moramo svratiti do Medjugorju. Tako je nastala prva fotografija za danasnji prilog a Nera i ja vise ne moramo lagati. Druga fotografija je snimljena ispred Concolate: lijevo je Gospa, nadam se da je prepoznajete.


Otac Alex se vratio u Afriku (izuzetna osoba s kojom smo proveli mnogo lijepih trenutaka i koji nam je puno pomogao), Consolata Misionaries je u medjuvermenu zatvorena, ali uspomene su ostale.

Na kraju ovog poduzag priloga zelim Srecan Uskrs svim vjernicima katolicka veleispovijsti.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home